چهار دهه تلاش برای بهتر زیستن

«بهزیستی»، در نگاه نخست شاید تکرار واژه ایست که بارها شنیده شده و یا اینکه در ردیف کلماتی از صفحات رنگی یا خاکستری یک روزنامه یا رسانه دیده و خوانده ایم، شاید هم گاهی با دیدن یک فرد دارای معلولیت این نام به ذهن خطور کند، اما باید گفت "بهزیستی" نام سازمانیست که رسالتش بهتر زیستن افراد جامعه است.

سازمانی که ۴۰ سال پیش به ابتکار شهید والا مقام دکتر محمدعلی فیاض بخش تاسیس و تا امروز بعنوان مأمنی برای آنانکه که کسی باورشان نداشت و ملجأ افرادی رانده شده از جامعه فعالیت می‌کند.

 "بهزیستی" حامی آن توانخواهی شد که بهره خود از زندگی را در حبس خانگی می دید، پناهنده آن کودکی شد که روزهای شیرین کودکی و اوقات فراغتش با کار کردن عجین بود، پشتیبان آن زنی شد  که یک تنه بار زندگی خود و کودکان یتیمش را بر دوش می کشید، همدم روزهای تنهایی سالمندان در آخرین ایستگاه زندگی، پناه دهنده نوزاد معصومی  که بی خبر از علت در خیابان  رها شده بود، ناجی بیماری که در اعتیاد گرفتار و مامنی برای زنان و دخترانی شد که آموختند نباید خشونتها را تحمل کنند.

" بهزیستی" تا امروز که چهار دهه از تاسیس آن می گذرد در واقع مظهر تلاش برای بهتر زیستن جامعه بوده و هدفی جز بهتر زندگی کردن مردم ندارد.

"بهزیستی" همواره آماده گسترانیدن چتر حمایت خود  برای آنانی ست که نیاز به داشتن زندگی بهتر دارند.

آری «بهزیستی» همواره خواهان این است که بهترین زیستن برای همگان رقم بخورد.

21لغایت 27تیرماه هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی با شعار "بهزیستی در گام دوم؛ شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" گرامی باد .

یادداشت از : آزاده خرم

مدیر روابط عمومی و دبیر ستاد بزرگداشت هفته بهزیستی در استان ایلام

کد خبر 19586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد