با هم ببینیم| اتاق خبر سازمان بهزیستی - هفته سوم تیرماه

اتاق خبر بهزیستی نگاهی به مهمترین رویدادهای این سازمان در هفته سوم تیرماه دارد.

واگذاری تصمیم‌گیری درباره اعمال محدودیت‌ها به استان‌ها
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با ارائه توضیحاتی درخصوص وضعیت مراکز بهزیستی و  واگذاری تصمیم‌گیری درباره اعمال محدودیت‌ها به استان‌ها
گفت: برای پیک مجدد بیماری در مهر ماه برای گروه‌های خاص درخواست واکسن آنفولانزا کرده‌ایم.

برقراری روزانه ۳۸۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی و ۳۰۰ مورد اعزام به محل
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی: در آمار ۳ ماه نخست امسال، روزانه به صورت میانگین ۳ هزار و ۸۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی در سراسر کشور برقرار شده که از این تعداد حدود ۳۰۰ مورد اعزام به محل داشته‌ایم.

جذب عشق و علاقه مردم برای حمایت از مددجویان یک فعالیت هنرمندانه است
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ایجاد شفافیت در فرایند حمایت از مددجویان تاکید و اظهارکرد : جذب عشق و علاقه مردم برای حمایت از مددجویان یک فعالیت هنرمندانه است. سازمان بهزیستی موضوع شفافیت را وجه همت خود قرار داده و تلاش کرده منابع و هزینه کرد آنها را شفاف کند.
وی افزود: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی باید زمینه حمایت رسانی ها را فراهم سازد تا مردم احساس کنند حضورشان موثر است و بذر کار خیر آنها ثمر می دهد.


نشست های خبری بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بهزیستی کشور در پی شیوع مجدد بیماری کرونا از برگزاری نشست های خبری بهزیستی به صورت از راه دور و ویدئو کنفرانس خبر داد

کودک‌آزاری‌ در خیابان را به ۱۲۳ اطلاع دهید
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند و گفت: همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فورا مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

افتتاح مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)   انقلاب درخدمت‌رسانی به جامعه هدف ایجاد ‌می کند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به طور قطع  الکترونیکی کردن پرداخت و پیاده کردن معیارهای مختلف دولت الکترونیک، گشایش ها و جهش هایی  زیادی در امور ایجاد خواهد کرد.

خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود
با حضور رؤسای سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد.  بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد مددجویان بی بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت تعرفه تا سقف ده میلیون ریال در سال برای هر دفتر خدمات قضایی معاف شوند.

توزیع 25 هزار بسته بهداشتی بین کودکان کار و خیابان
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون ۲۵ هزار بسته بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا در بین کودکان کار و خیابان در استان تهران توزیع شده است.

بهزیستی به دنبال حذف کامل کار کودک است
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر این نکته که کار کودک زیر ۱۵ سال به هر شکل و نوعی از نظر بهزیستی غیر قانونی است، گفت:به طور کلی با هرگونه کار کودک زیر سن ۱۵ سال مخالف هستیم به ویژه کار در خیابان و زباله گردی که بدترین شکل حضور کودک در خیابان است زیرا  علاوه بر عوارض و آسیب های مختلفی که در خیابان در کمین کودک هستند،  از  رشد همه جانبه کودک جلوگیری می شود و جسم و روان کودک وارد عرصه بزرگسالان و کسب درآمد می شود.


 

کد خبر 19578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =