کاهش نرخ رشد جمعیت  زمینه ساز پی آمدهای اجتماعی – امنیتی است

به مناسبت چهلمین سال تاسیس سازمان و فرا رسیدن هفته ملی بهزیستی ، معاون پشتیبانی ومنابع انسانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به تشریح وضعیت مسائل اجتماعی پرداخت .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان موسی دریجانی معاون پشتیبانی ومنابع انسانی با اشاره به یکصد و نود ماموریت متنوع حوزه های مختلف بهزیستی گفت :  با توجه به بحران های اجتماعی فعلی از جمله خشونت ، مشارکت وهمراهی موثر سازمان های مردم نهاد و انجمن های غیردولتی  در مدیریت این بحران های اجتماعی بسیار موثراست .


وی در تشریح خدمات تخصصی بهزیستی  اظهار داشت : علی رغم کمبودها و مشکلات موجود بیش از یک ونیم میلیون نفر از افراد دارای معلولیت  در سطح کشور تحت حمایت این سازمان هستند که به منظور کاهش و کنترل معلولیت زایی پیگیری و تصویب قانون انجام مشاوره های ژنتیک پیش از اردواج با پیگیری های استانی به سرانجام رسید .


دریجانی با اظهار نگرانی از رشد سالمندی و کاهش نرخ جمعیت عنوان کرد : مقوله تک فرزندی وهمچنین افزایش سن ازدواج و رشد جمعیت سالمندی زمینه ساز پیدایش پی آمدهای  امنیتی -  اجتماعی واقتصادی برای جامعه است .


معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان با اشاره به شیوع خشونت علیه کودکان وزنان بیان کرد  :  مشارکت وهمراهی موثر سازمان های مردم نهاد و انجمن های غیردولتی  در مدیریت این بحران های اجتماعی بسیار موثر است .


گفتنی است در حاشیه مراسم نماز جمعه این هفته تیم سیار اورژانس اجتماعی وسایر تیم های مشاوره ای  با استقرار در محوطه مصلی امام علی (ع)به معرفی خدمات بهزیستی وارائه مشاوره به متقاضیان پرداخت .

        

کد خبر 19568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد