در رسانه| تعطیلی مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در شهرهای قرمز

مدیر کل بهزیستی استان همدان از تعطیلی مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در شهرهای قرمز استان همدان خبر داد.

حمیدرضا الوند مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفتگو با  پرسون از تشدید پروتکل های بهداشتی در مراکز تحت نظارت این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اوج گیری دوباره شیوع کرونا ویروس و برخی بازگشایی ها مراکز تحت نظارت به دقت رصد و با هرگونه قصور احتمالی در رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: تمامی مراکز بازگشایی شده  بخصوص مراکز شبانه روزی باید به دقت توسط کارشناسان مورد نظارت و بازرسی قرار بگیرند تا از هرگونه شیوع احتمالی پیشگیری شده و یا مداخله مناسب انجام شود.

رئیس کمیته پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماریهای واگیر بهزیستی استان همدان ادامه داد: تمامی مراکز موظف به تامین نیروی جایگزین برای مواقع ضروری و در صورت ابتلای مراقبین خواهند بود ضمن اینکه تمامی مراقبین به کارگیری شده می بایست قبل از حضور در مراکز و به صورت روزانه از نظر ابتلا مورد ارزیابی قرار گیرند.

الوند خاطرنشان کرد: مراقبینی که دارای علائم باشند به مدت دو هفته قرنطینه خواهند شد و در زمان قرنطینه آنها از نیروهای جایگزین استفاده خواهد شد.

مدیرکل  بهزیستی استان همدان گفت: مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در شهرهای قرمز تعطیل بوده و در شهرستانهایی با وضعیت زرد و سفید با ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش انجام می شود.

حمیدرضا الوند  تصریح کرد: ۶ معتاد متجاهر مبتلا به کرونا پس از طی مدت زمان قرنطینه و بازیابی سلامتی در بخش های بستری مرکز درمان و بازتوانی معتادان موضوع ماده ۱۶ ساماندهی  شده اند.

رئیس کمیته پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماریهای واگیر بهزیستی استان همدان یادآور شد: پذیرش های جدید در مراکز شبانه روزی در صورت مشاهده موارد مشکوک تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود.

خبرنگار- منیژه فرهانپور

کد خبر 19513

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد