۲۰ درصد پرونده های طلاق در قزوین منجر به سازش شدند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: با برگزاری جلسات مشاوره در سامانه تصمیم از سوی دستگاه قضایی و اداره کل بهزیستی استان بیش از ۲۰ درصد پرونده های طلاق در قزوین منجر به صلح و سازش شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی قزوین، علیرضا وارثی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: سامانه تصمیم با مشارکت دادگستری کل و اداره کل بهزیستی استان قزوین با هدف کاهش طلاق ایجاد و راه اندازی شده است و زوجینی که تصمیم به جدایی دارند در این سامانه از طریق اینترنت ثبت نام و در جلسات مشاوره شرکت می کنند تا مشکلات آنان حل شود و تصمیم صحیح را برای آینده رقم بزنند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: تا کنون ۶ هزار و ۲۵۶ نفر در جلسات مشاوره این سامانه شرکت کرده اند که بیش از ۲۰ درصد پرونده های طلاق در طی برگزاری این جلسات به صلح و سازش زوجین ختم شد.

وارثی عنوان کرد: در حال حاضر ۲ شهرستان آوج و البرز در استان به سامانه تصمیم مجهز نیستند که آوج در هفته دولت و البرز در هفته بهزیستی به این سامانه تجهیز خواهند شد.

به گفته وی، عمده ترین علت طلاق در سال ۹۸ خیانت و اعتیاد بوده است.

این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل طلاق این است که زوجین بدون شناخت کافی از یکدیگر زندگی مشترک را آغاز می کنند، البته جلسات مشاوره که در مرحله جدایی برای زوجین برگزار می شود می تواند به شناخت این افراد از یکدیگر کمک تاثیرگذاری داشته باشد و کمتر به جدایی فکر کنند.

کد خبر 19493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد