۴۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی قزوین تحویل می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۸ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در هفته بهزیستی به مددجویان تحت پوشش استان قزوین تحویل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، افزود: در این منازل مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال از اعتبار بهزیستی هزینه شده و مجوزهای شهرداری، زمین و حق انشعاب دستگاه‌های خدمات رسان به صورت رایگان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ طرح در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود، اظهار داشت:علاوه بر این طرح‌ها ۵۳ مرکز مثبت زندگی با هدف تسهیل خدمات در تمامی مناطق شهری و روستایی استان قزوین تا هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد.

وارثی تصریح کرد: این مراکز به عنوان یک بهزیستی کوچک در تمامی مناطق استان قزوین خدمات رسانی خواهند کرد تا آسیب‌های اجتماعی در کل استان کاهش یابد.

این مسؤول تاکید کرد: مرکز مداخله در بحران با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی و استانداری قزوین با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب بازآفرینی شهری افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان داشت: سه مرکز جامع ترک اعتیاد با رویکرد علمی و اقامت و خدمات سرپایی چهارماهه تا هفته دولت آغاز به کار خواهند کرد.

وارثی به شناسایی ۲۸ هزار معلول در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ نفر از معلولان جسمی و حرکتی به صورت شبانه روزی از ۳۵ مرکز، خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

وی به فعالیت ۲۳ مرکز بهزیستی روزانه در سطح استان قزوین اشاره کرد و توضیح داد: ۹۲۰ نفر به صورت روزانه از خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، روانبخشی و مددکاری بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ۲۲۱ دانشجو، ۴۴۲ خانواده دارای ضایعه نخاعی، ۲۵۶ خانواده دارای معلولان جسمی و حرکتی شدید تحت پوشش بهزیستی هستند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۱۴۰ نفر به عائله معلولان استان افزوده شده است که عمده این معلولیت‌ها به خاطر تصادفات جاده‌ای و برداشت غیر ایمنی محصولات زراعی و باغ‌ها بوده است.

وارثی در ادامه اضافه کرد: در همین مدت برای پیشگیری از معلولیت، ۱۸ هزار و ۴۲۰ نوزاد غربالگری شده و همچنان غربالگری تنبلی چشم از ۱۵ تیرماه جاری تا سه ماه آینده ادامه دارد.

وی اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۸۵۱ نفر به مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی بهزیستی قزوین مراجعه کردند که رشد آمار آن نشان می‌دهد دیدگاه جامعه نسبت به مشاوره ارتقا یافته است.

وارثی تصریح کرد: برخورداری هزار و ۳۸۴ کودک از حمایت تحصیلی، چهار هزار و ۵۹۰ آموزش پیش از ازدواج، سه هزار و ۷۹۵ آموزش فرزند پروری، ارائه خدمات بهداشتی به ۷۲ بیمار مبتلا به ایدز، مراجعه ۲۲۵ نفر به مرکز تی سی (درمان اجتماع محور)، خدمات رسانی در قالب دادگاه درمان مدار و واگذاری ۱۳ کودک شیرخوار به خانواده‌ها از عمده اقدامات انجام شده در این سال‌ها است.

مدیر کل بهزیستی در خصوص خدمات رسانی به کودکان بدون سرپرست، توضیح داد: ۷۰۰ خانواده قزوینی هم اکنون پشت نوبت تحویل فرزند هستند و ۴۹ کودک پس از سن ۱۸ سال با فراهم کردن اشتغال و مسکن به جامعه بازگشته‌اند.

از ۲۱ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده و شعار چهلمین سال بهزیستی «شفافیت، تحول خدمات و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» است

کد خبر 19492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد