از ظرفیت بسیج اقشار برای تقویت کادر مراقبتی مراکز نگهداری استفاده خواهد شد

مدیرکل بهزیستی استان و جانشین معاونت توانبخشی با فرمانده بسیج اقشار استان پیرامون استفاده از ظرفیت بسیج اقشار برای تقویت کادر مراقبتی مراکز نگهداری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان حمیدرضا الوند مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار که به منظور استفاده از ظرفیت بسیج اقشار برای تقویت کادر مراقبتی مراکز نگهداری صورت گرفت ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سپاه و بسیج در عرصه های مختلف و نیز همکاری با اداره کل بهزیستی استان خواستار همراهی مجموعه بسیج اقشار برای تقویت کادر مراقبتی و تخصصی مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، معلولان و ... شد. 

حمیدرضا الوند گفت: بسیج در تمامی عرصه ها حضور چشمگیر و قابل ستایشی داشته و اکنون نیز که کشور با بحران شیوع کرونا ویروس درگیر است می تواند در کنار دولت و مردم قرار بگیرد تا این بحران نیز پشت سر گذاشته شود. 

مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشریح وضعیت مراکز تحت نظارت و خدمات در حال ارائه آنها گفت: در تمامی مراکز پروتکل های بهداشتی از جمله ضدعفونی و گندزادایی مراکز، کنترل وضعیت سلامتی مددجویان مقیم و مراقبین و بهیاران قبل از ورود به بخش ها کنترل می شود اما با وجود این احتمال انتقال بیماری به دلیل حضور مراقبین در خارج از شیفت ها در محیط عادی زندگی و در بین مردم وجود دارد، لذا در صورت ابتلای هر یک از آنها ضمن احتمال انتقالب بیماری به مراکز و خارج شدن خود مراقب از چرخه خدمات وجود دارد.

رئیس کمیته پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماریهای واگیر افزود: علاوه بر موارد فوق ارجاعات مراکز قضایی و... نیز می تواند منجر به انتقال آلودگی به مراکز شود هرچند در تمامی مراکز بخش ویژه قرنطینه در نظر گرفته شده است. 

الوند گفت: با این وضعیت احتمال نیاز به مراقب جهت پوشش دهی شیفت ها و از سرگیری خدمات افزایش خواهد یافت پس معرفی نیروهای متخصص، مراقب و... داوطلب بسیج اقشار برای مدیرت خدمات مراقبتی و درمانی در مراکز تحت نظارت می تواند این وضعیت را پوشش دهد. 

حمیدرضا الوند گفت: با پیش بینی وزارت بهداشت در مورد اوج گیری مجدد کرونا و همراه شدن آن در فصل پائیز با شیوع آنفولانزار کار سخت تر خواهد شد کما اینکه اکنون هم شاهد تغییر رفتار ویروس از علائم قبلی به سمت بی علامت شدن هستیم.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت بسیج اقشار به منظور کمک به مجموعه بهزیستی شد و گفت: با انعقا این تفاهم نامه و تامین نیروی های داوطلب در شرایط اضطرار خدمات سازمان با هیچ وقفه ای مواجه نخواهد شد. 

احد امیری فرمانده بسیج  اقشار نیز کار در بهزیستی و بخصوص در شرایط اکنون را به مصداق جهاد قلمداد کرد و از آمادگی مجموعه بسیج اقشار برای حمایت از مجموعه بهزیستی خبر داد. 

کد خبر 19491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد