اهتمام‌ بهزیستی استان بر شفاف سازی فرایند مشارکت های مردمی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی بر اهتمام‌ بهزیستی استان بر شفاف سازی فرایند مشارکت های مردمی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده هزینه های این اداره کل از طریق مشارکت های مردمی محقق می شود، لزوم شفاف سازی فرایندها ضروری است چرا که زمینه افزایش اعتماد مردم و خیران را فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف در جلسه شورای مشارکت های مردمی استان که در آستانه هفته بهزیستی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد ؛ ضمن قدردانی از زحمات خیران و موسسات غیر دولتی فعال در حوزه نیکوکاری خاطر نشان ‌کرد: اداره کل بهزیستی در راستای مسئولیت های نظارتی و هم چنین شفاف سازی اقدام به راه اندازی سامانه جلب و جذب مشارکت های مردمی کرده است و موسسات خیریه از این طریق قادر به جذب مشارکت های مردمی خواهند بود.

صحاف در تشریح عملکرد مشارکت های مردمی بهزیستی استان گفت: اقدامات بسیاری در اداره کل انجام شده است ؛ که از این بین می توان به بحث فعالیت های مشارکتی از قبیل چندین پویش کشوری و استانی، طرح‌های حامی، برقراری تفاهم نامه ها و طرح شکرانه توانایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش عمده۴۸۵ واحد مسکونی  سهمیه استان از تفاهم نامه فیمابین بهزیستی  بنیاد مستضعفان  بنیاد مسکن   سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در استان ساخته شده است، افزود:  در این راستا تعداد ۵۶۰ مسکن مددجویی در قالب تفاهم نامه با بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا در حال احداث است.

معاون امور مشارکتهای مردمی بهزیستی نیز در تشریح پویش های کشوری و استانی اجرا شده در بهزیستی گفت: در قالب طرح های «زمستانه» «لبخند مهر»«حلقه وصل»«نسیم مهربانی» «عیدانه» و «همدلی مومنانه»  موفق به تامین پوشاک، مایحتاج دانش آموزان به هنگام بازگشایی مدارس، جهیزیه نوعروسان، بسته های عیدانه و بسته های معیشتی با مشارکت عالی خیرین شده ایم.

مهندس ایمان زاده  افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ شاهد رشد ۱۲ درصدی مشارکت بوده ایم که این امر نشان از اعتماد مردم نسبت به این نهاد دارد.

وی، از توزیع ۲۷۷ تُن مرغ به ارزش ۳۳ میلیارد ریال به تمامی مددجویان و پرداخت ۱۱ میلیارد ریال به حساب موردی به مددجویان خبر داد.

در انتهای جلسه از دکتر ظهیرنیا، آقای سعادتی و آقای سید نقوی اعضای شورای مشارکتهای بهزیستی استان و مهندس مرادی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان توسط مدیرکل اموراجتماعی استانداری و مدیرکل بهزیستی استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 19480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد