اصفهان| پرونده 18/7 درصد  متقاضیان طلاق در استان، به سازش منجر شده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰۰ زوج تقاضای طلاق را ثبت کرده‌اند که از این تعداد بعد از ارجاع به مراکز مشاوره طرف قرارداد بهزیستی و دادگستری، ۱۸/۷ درصد به سازش منجر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مجتبی ناجی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف اختصاصی حوزه اجتماعی، اظهار داشت: معاونت امور اجتماعی به طور خاص به گروه‌های هدف شامل زنان، کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر خدمات ارائه می‌دهد و بعضی از زنان خودسرپرست یا بدسرپرست یا سرپرست از کار افتاده نیاز به خدمات معیشتی، حمایتی دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به سامانه تصمیم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰۰ زوج تقاضای طلاق را ثبت کرده‌اند که از این تعداد بعد از ارجاع به مراکز مشاوره طرف قرارداد بهزیستی و دادگستری، ۱۸/۷ درصد به سازش منجر شده است.

ناجی افزود: حدود ۹ هزار و ۳۰۰ زن در استان اصفهان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند و حمایت‌های مستمر را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته این حمایت‌ها به لحاظ مالی افزایش داشت، ادامه داد: یک خانواده ۵ نفره در مجموع مبلغ ۷۴۴ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه این موارد، هزینه‌های پایه هستند، تصریح کرد: همچنین کمک‌های موردی مانند خدمات کمک تحصیلی برای فرزندان دانش‌آموز و دانشجو و کمک‌های مردمی نیز به آنها پرداخت می‌شود.

وی به نقل از رییس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: ۹۲ درصد خدمات بهزیستی از طریق خیران و سازمان‌های مردم ‌نهاد با حمایت و راهبری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

ناجی با اشاره به اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ادامه داد: به دنبال این نیستیم که جامعه هدف ما به کمک‌های ماهانه وابسته شوند چرا که قانون‌گذار زمان دو سال را برای مستمری در نظر گرفته و در این مدت خانواده  با تکیه بر روی منابع و توانایی‌های خود باید به سمت خوداشتغالی، حرفه‌آموزی، تحصیل و ازدواج برای توانمندسازی پیش برود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مشکل عرضه و بازاریابی تولیدات مددجویان، تصریح کرد: سامانه دیجی همیار، برای فروش محصولات مددجویان بهزیستی طراحی شده و مددجویان می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند.

ناجی با اشاره به گروه‌های تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی افزود: تعداد ۱۲۴ گروه مالی خرد توسط زنان روستایی در شهرستان‌های استان تشکیل شده است؛ در آینده به تعداد گروه‌های مالی خرد، ۳۰۰ گروه دیگر اضافه می‌شود. در این گروه‌ها زنان با نظارت بهزیستی، صندوقی با حداقل سرمایه تشکیل داده و اقدام به پرداخت وام می‌نمایند، همچنین با انعقاد تفاهمم‌نامه‌ای بین بهزیستی و بانک کشاورزی، این گروه‌ها می‌توانند با ضمانت زنجیره‌ای وام دریافت کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به حمایت بهزیستی از چندقلوها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ خانواده ۵ قلو، ۱۶ خانواده ۴ قلو، ۳۸۰ خانواده سه قلو و ۱۸۰۰ خانواده دو  قلو در استان اصفهان وجود دارند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

ناجی همچنین با بیان نرخ رشد شهریه مهدهای کودک گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ در اکثر کالاها، نرخ شهریه مهدهای کودک ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی نرخ پایه برای هر ماه در مرکز استان را یک میلیون و ۸۸۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این نرخ بر اساس درجه‌بندی مهدهای کودک و برنامه‌های فوق برنامه در هر منطقه متفاوت است.

کد خبر 1947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد