مراسم تکریم و معارفه تعدادی از معاونین سازمان بهزیستی برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه معاونین توسعه مدیریت و منابع، توسعه پیشگیری و مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری با حضور معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور صبح روز سه شنبه ۱۷ تیرماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در ابتدای این  مراسم با قدردانی از زحمات همه همکاران این سازمان با توجه به  شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی گفت : جا دارد امروز از زحمات زیاد همه کسانی که در این مدت طولانی در بخش‌های مختلف از جمله؛ حوزه اداری و پرسنلی ویا همکاران در مراکز نگهداری شبانه روزی و سایر بخش‌های سازمان تشکر کرده  و به  آنها دست مریزاد و خدا قوت بگویم.

وی  در ادامه به  بار سنگین مسئولیت معاون توسعه مدیریت ومنابع  اشاره  کرد و افزود:تلفیق و فعالیت منابع انسانی و فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری  به نوعی در هم تنیده و خیلی نزدیک است.

وی بیان داشت :  اگر بخواهیم  ایده ها،  اندیشه ها، برنامه ها و ساختارهای طراحی شده در حوزه مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری را پیاده کنیم  توسعه مدیریت و منابع  می تواند موثر باشد.

 قبادی دانا تصریح کرد: حجم بالای کار در معاونت توسعه منابع انسانی می بایست  به‌تدریج با بهره گیری از زیرساخت‌های آی. تی و با بهره‌ گیری از دانش و تجربه ای که در این حوزه وجود دارد و پیاده سازی آن  در ساختارها با داشتن یک مجموعه سیار ذهنی برای ارتقاء فعالیت‌ها آمیخته شود چرا که نتیجه‌ آن می تواند در  پویایی فعالیت ها در حوزه مدیریت و منابع  موثرباشد.

 وی تقویت این حوزه را  بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : کار بسیار خوبی در این مدت از سوی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع  صورت گرفته که از جمله آن می توان  به  افزایش ۵۰ درصدی حقوق  پرسنل رسمی  پیمانی اشاره کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: اما در حوزه پرسنل قراردادی و رسمی و کارگری یعنی سایر بخشها  غیر از پرسنل رسمی و پیمانی مشکلاتی داریم که باید برای آن چاره‌اندیشی شود تا حمایت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه های سازمان امری پذیرفته شده و بدیهی تلقی می‌شود.

منابع انسانی به عنوان سرمایه های اصلی سازمان  اولویت  همه مدیران  سازمان است

قبادی دانا اهمیت دادن به موضوع منابع انسانی به عنوان سرمایه های اصلی سازمان را از جمله اولویت های همه مدیران این سازمان عنوان کرد که باید ادامه پیدا کند.

به  گفته وی، اگر بخواهیم سازمان پویا و فعال و رو به آینده داشته باشیم علاوه بر آینده نگری باید  آینده ‌نگاری هم بکنیم و باید ببینیم که ۳۰ سال آینده وضعیت کشور، وضعیت جهان و دنیا و نحوه خدمت رسانی و نحوه ارائه خدمات ما به چه شکل می تواند باشد  تا بر اساس آن نیروی انسانی خود را تنظیم کنیم.

وی  خاطر نشان کرد: اگر  امروز سازمان ۹۳ درصد از تصدی گری فعالیت‌های اجرایی خود را  به شرکای اجتماعی، خیریه ها و موسسات غیردولتی واگذار کرده ضروری است  تا جنبه‌های سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای اهداف سازمان توسط خود سازمان پیگیری شود و نیروی انسانی متناسب با آن وظایف گزینش، انتخاب و آموزش داده شود. بنابراین باید  وسواس خوبی برای به کارگیری نیروهای جدید داشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به نحوه کوچک‌سازی سازمان و چابک سازی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: می بایست در این هدف بلند با نقشه راهی که پیش رو داریم حرکت کنیم.

 وی بیان داشت : موضوع شفاف‌سازی موضوع مهم و خوبی است که در تمام بخش‌های مختلف سازمان در حوزه منابع انسانی  کار خیلی خوب شده است.

ضروریت حساسیت برای املاک و مستغلات سازمان 

قبادی دانا ادامه داد : لازم است  تا در بحث املاک و مستغلات که سازمان دارد حساس باشیم چراکه بخشی از  اموال این سازمان، دولتی، بخشی به بیت‌المال و بخشی هم  اهدایی خیرین هست. بنابراین لازم است معاونت حقوقی بیش از پیش برروی این قضیه سرمایه‌گذاری کرده  و ساختارهایی  درست کند تا برای حفظ و ارتقاء وضعیت و بهینه‌سازی وضعیت موجود قدم برداشته شود.

وی افزود: درارتباط با قراردادها، موافقت نامه و تفاهم نامه ها هم کارهای خوبی شده است که باید پایدار باشد. این اقدامات نباید وابسته به شخص یا  مکان خاصی باشد. امیدواریم شرایطی ایجاد شود تا هر تفاهمنامه و قرارداد اگر بر روی سامانه قرار داده نشد و مورد دید همه عموم قرار نگرفت تا مورد نظارت همه باشد،  ذیحساب، پرداختی برای  آنها نداشته باشد و این باعث شود تا حساسیت حقوقی روی جنبه‌های مختلف سازمان ارتقا و حفظ شود.

وی در ادامه به  بحث بودجه این سازمان اشاره کرد وگفت : شاید نظرات مختلفی در بحث  بودجه وجود داشته باشد  اما فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه بودجه از جهت ارتقاء، تخصیص، جذب وتوزیع شاهد بوده وهستیم اما با این حال باید در این زمینه شفاف سازی لازم صورت گرفته  تا به استانهای دیگرتسری پیدا کند.

وی یادآور شد: در حوزه خدمات پشتیبانی نیزانتظار ما این است که انضباط مالی وبرنامه‌ریزی و پیش‌بینی آینده به شکل بهتری صورت بگیرد تا از کارهای تعجیلی  و اورژانسی پرهیز شود  و با برنامه ریزی میان مدت کارها را به نحو شایسته جلو رود.

سلامت اداری و مالی مدنظر ماست 

قبادی دانا با بیان اینکه سلامت اداری و سلامت مالی مدنظر ما است  افزود: امروز بحث  مبارزه با فساد بعنوان سیاستی که  دکتر محمد شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مد نظر داشتند در سازمان پیگیری می شود که  انشالله با ساز و کارهای مناسب بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف این است  که کارها صحیح و سالم انجام شود اما کند هم نباشد. بنابراین باید کارها  تسری پیدا کرده و تسهیل شود تا این چرخ دنده‌ها روی هم روان بچرخد. از این رو باید معاونت توسعه مدیریت و منابع،  پشتیبانی کننده فعالیت معاونت های مختلف باشد تا مانع بر سر راهشان نباشد و درواقع بعنوان تسهیل‌گر باشد.

وی اظهارامیدواری کرد که با اصلاح فرایندها در جهت بهبود و ارتقاء فرآیند همزمان با حفظ شان کاری هم زمان با رعایت قوانین و مقررات،  کارها سرعت بیشتری گرفته و اجرای امور در فعالیت‌های مختلف سازمان که توسط معاونت های مختلف تخصصی مربوطه انجام می‌شود سرعت بگیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حوزه  فناوری  اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در ماه گذشته های کارهای خوبی انجام شده است تصریح کرد: امیدواریم روند شفاف‌سازی و روند الکترونیکی کردن پروسه فعالیت و فرآیندها  ادامه پیدا کرده و تسریع شود. چون کارهای بسیار خوبی در حوزه شفاف‌سازی در پرداخت الکترونیکی انجام شده است.

وی ادامه داد: به طور قطع در این زمینه  نیاز به تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری داریم تا فعالیت تسهیل گرانه ای  انجام شود از این رو باید  مجوز لازم برای  تقویت برای سیستم های سخت افزاری صادر ‌شود.

به  اعتقاد قبادی دانا، باید تلاش شود تا  همه فعالیت ها به صورت سیستماتیک و ریل‌گذاری شده صورت بگیرد تا کار به نحو شایسته در سازمان پیش رود تا وابسته به شخص نباشد. البته به طور قطع اشکالاتی در وضعیت ساختار وجود دارد.

وی  با تاکید بر اینکه برای آموزش های مجازی باید  برنامه ریزی  لازم صورت بگیرد گفت: درحوزه الکترونیکی کردن در فعالیتهای توانبخشی و اجتماعی کارهای خوبی انجام شده است، گرچه همچنان ظرفیت برای این کار هست اما حوزه پیشگیری در این زمینه هنوز عقب است  که امیدواریم امسال زمینه ای برای استقرار فعالیت های الکترونیکی و استفاده از بستر آی. تی  در فعالیت‌های معاونت پیشگیری فراهم شود تا قدمهایی را در این زمینه برداریم.

وی بابیان اینکه به طور قطع تغییر جایگاه مدیران به معنی تغییر سیاست ها و برنامه ها در سازمان نبوده  بلکه تغییر نحوه اجرای این سیاست ها و برنامه ها ست افزود:  به دنبال این هستیم که این سیاست‌ها به نحو شایسته تری با سرعت بهتری اجرایی و عملیاتی شود.

وی در ادامه به  حوزه توسعه پیشگیری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در حوزه پیشگیری به نظر می‌رسد آن  سرعتی که سایر بخشهای سازمان حداقل در۱۸ ماه و اندی داشتند سرعت کمتری داشته که امیدواریم با حضور نیروی پر انگیزه کارها تسهیل و سرعت بیشتری پیدا کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور به افتتاح ۶ مرکز در ۶ استان اشاره کرد و بیان داشت :  درمجموعه پیشگیری از معلولیتها فعالیت‌های خوبی انجام شده است. همچنین برنامه خوبی برای بحث مشاوره فعال ژنتیک در حوزه معلولیت ها داشتند که می تواند به شایستگی ادامه پیدا کرده  و سرعت بگیرد.

وی گفت: در حوزه پیشگیری از سایر معلولیت های غیر مادرزادی ژنتیکی  که اکتسابی  هستند و عمده معلولیت آنها ناشی از تروما است قرار است یک برنامه جامعی طراحی شود  البته  برای عملیاتی کردن آن نیاز به  بودجه هست که مصوبه آن مجلس شورای اسلامی گرفته شده است.

حرکت بیشتر،  تحرک بیشتر، فعالیت بیشتر وسرعت دادن  به کارها انتظار ماست 

قبادی دانا در ادامه گفت: انتظارما حرکت بیشتر،  تحرک بیشتر، فعالیت بیشتر وسرعت دادن بیشتر به کارهاست. استفاده بیشتر از نیروهای جوان و تکیه بر نیروهای جوان سازمان ومیدان دادن به آنهاست  تا کارها  به نحو شایسته انجام شود.

وی با بیان اینکه حوزه کاهش آسیب باید با توجه به برنامه هایی که بر اساس مطالعات تطبیقی انجام شده تقویت شود افزود: در این راستا  لازم است تا موضوع دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی هر چه زودتر انجام شود.

وی ادامه داد: اما بخشی از فعالیت ها  به همه معاونت‌ها ی سازمان مربوط می شود مثل مراکز خدمات بهزیستی و مثبت زندگی که یکی از پروژه های سازمان است که اگر پیاده شود می تواند  یک انقلاب درخدمت‌رسانی به جامعه هدف ایجاد ‌کند.

 رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین یادآور شد : به طور قطع  الکترونیکی کردن پرداخت و پیاده کردن معیارهای مختلف دولت الکترونیک، گشایش ها و جهش هایی  زیادی در امور ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما به صورت سیار و دائم، اصلاح فرایندها و بازنگری در فرایندهای در حال انجام هستند تا  ببینیم کاری که انجام می دهیم به چه صورت بوده تا بر اساس آن اصلاحات لازم را انجام بدیم. اگرچه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها کارشناسی شده است اما  قابلیت تغییر خواهد داشت.

کد خبر 19463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =