خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود

مراسم امضای تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان، بین کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، ‌با حضور رؤسای سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد.  بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد مددجویان بی بضاعت معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت تعرفه تا سقف ده میلیون ریال در سال برای هر دفتر خدمات قضایی معاف شوند.

استفاده مدجویان از امکانات برای احقاق حقوقشان
 قبادی رییس سازمان بهزیستی نیز در ادامه گفت: بعد از جلسه‌ای با رییس قوه قضاییه،  تلاش شد تا در نهایت به یک تفاهم نامه‌ای رسیدیم تا سازوکاری برای رسیدگی به امور قضایی و ارائه خدمات در کمیته امداد و بهزیستی فراهم شود.

وی ادامه داد: استفاده مدجویان از این امکانات برای احقاق حقوقشان از جمله اهداف بود؛ امروز یکی از وسایل پیگیری حقوق این افراد فراهم خواهد شد تا روند احقاق حقوق آن‌ها هموار شود. امید است بتوانیم وسیله‌ای باشیم که این افراد به حقوق خود برسند.

قبادی گفت: امید است نه تنها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بلکه در سایر موارد نیز تکریم شوند و بدانیم این عزیزان اگرچه محروم‌ترین اقشار جامعه هستند، اما محبوب‌ترین به شمار می‌روند.

منزلت کسانی که مشمول تفاهم نامه می‌شوند رعایت شود
 زارع پور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه هم در سخنانی در این نشست گفت: قدم امروز گام بلندی است که باعث بسی خوشحالی است.

وی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه همواره تاکید داشتند که مبادا کسی به دلیل تمکن مالی از دادرسی باز بماند تاکید کرد: باید شان و منزلت کسانی که مشمول تفاهم نامه می‌شوند رعایت شده و کسی متوجه عدم دریافت هزینه از این افراد، نشود.

وی ادامه داد: به زودی سامانه‌ای راه اندازی می‌شود تا مشخصات مشمولان به طور اتوماتیک در این سامانه باشد و اطلاعات را خواهیم گرفت تا در اختیار دفاتر قرار دهیم و کسی به دلیل هزینه دفاتر از احقاق حقوقش باز نماند.

١١٠٠ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در کشور
روحانی‌نیا مدیرعامل کانون خدمات الکترونیک قضایی نیز گفت: در حال حاضر در کشور حدود ١١٠٠ دفتر خدمات الکترونیک قضائی وجود دارد که به عنوان ویترین قوه قضاییه است و در نقاط مختلف کشور مستقر هستند و بخش عمده‌ای از وظایف قوه قضاییه در این دفاتر انجام می شود و صلاحیت‌های جدیدی نیز به آن‌ها داده خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه، اظهار کرد: توفیقی است که کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بتواند در این زمینه و در حمایت از اقشار محروم و تحت پوشش ورود کند.
روحانی‌نیا تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم ادعا کنیم افراد محرومی که به دفاتر مراجعه می‌کنند، به تدریج از این امکان بهره‌مند می‌شوند که هیچ پرداختی نداشته باشند و این توفیقی برای نظام اسلامی است.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به امضای طرفین رسید.

کد خبر 19442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =