استان سمنان ا  حضور دکتر کاتب در آئین افتتاحیه مراکز  بهزیستی استان سمنان

شرایط برای افزایش سن امید به زندگی باید فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان سه مرکز مشاوره بنیاد فرزانگان ، شیفت عصر اورژانس اجتماعی و اولین مرکز مشاوره ژنتیک شهرستان گرمسار در پنجمین روز از هفته بهزیستی با حضور  دکتر کاتب نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان و علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان ، معاونین اجتماعی و امور توسعه پیشگیری اداره کل و دیگر مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

دکتر کاتب نماینده شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح بنیاد فرزانگان از زحمات و تلاشهای مدیر کل و کارکنان اداره کل بهزیستی استان سمنان تقدیر و تشکر کرد.

دکتر کاتب بیان داشت: باید تلاش کرد تا شرایط برای حضور سالمندان در جامعه فراهم  شود همچنان که  سن امید به زندگی از ۵۵ سالگی در قبل از انقلاب به ۷۰ سالگی در بعد از انقلاب افزایش یافته است.

سپس علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی  استان گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان ارائه دادند.

ایزدپور در خصوص بنیاد فرزانگان و فعالیتها ی آن اظهار داشت:

با هدف تکریم سالمندان در حوزه توانبخشی، حمایتی، فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء کیفیت جسمی و سلامت روانی سالمندان و بستر سازی بیشتر برای حضور و مشارکت سالمندان در جامعه موسسه بنیاد فرزانگان گرمسار با مجوز و تحت نظارت این اداره کل راه اندازی شد.

 مدیر کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به سیر صعودی جمعیت کشور به طرف سالمندی بیان داشت: در کشور بیش از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عنوان‌شده که ۹.۲ درصد از جمعیت کل کشور را شامل می‌شود، که در استان ما طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۹.۹۸ درصد جمعیت سالمندان تشکیل می دهند و رتبه نهم در سطح استانهای کشور را دارا می باشیم درهمین راستا باید کرامت و حرمت سالمندان به نحو شایسته ای حفظ شود، چرا که این عزیزان با کوله باری از تجربه و تدبیر می توانند پل ارتباطی برای انتقال تجارب و اطلاعات ارزشمند و گرانبهای خود به نسل امروز باشند.

 وی افزود:بنیاد های فرزانگان حلقه ی ارتباطی بین سیاستگذاری حوزه ی سالمندی و جامعه هدف سالمندی در کشور می باشند. که هدف از تاسیس بنیاد تکریم جایگاه سالمندی، استفاده از تجارب علمی و عملی سالمندان در جهت ارتقای جایگاهشان درجامعه، تبیین چارچوب های حقوقی و مسئولیت های مدنی مرتبط با امور سالمندان، تشویق مشارکت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و توسعه ای سالمندان در جامعه،  است.

 مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه گفت:کمک به فرهنگ سازی جایگاه و منزلت سالمند، ترویج و تسهیل دستیابی به ابعاد سالمندی فعال و موفق با تاکید بر ارتقا سلامت روانی و حفظ دیدگاه سالمندی مثبت، استاندارد سازی خود مراقبتی، ارتقا سطح آگاهی، در زمینه خدمات و ارتقای سلامت، حفظ و ارتقای سلامت سالمندان از طریق آموزش روش های سبک زندگی سالم و پیشگیری از بروز بیماریها و افزایش فعالیتهای گروهی اجتماعی و فعالیت های مذهبی و ورزشی  از دیگر برنامه های این بنیاد است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان خواستار همکاری سازمانها و دستگاههای مرتبط، موسسات خیریه و خیرین استان و متولیان امور سالمندی با بنیاد فرزانگان شدند.

علیرضا ایزدپور در آئین افتتاح اولین  مرکز مشاوره ژنتیک نیز بیان داشت:

 این مرکز اولین مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان است که با نیروی انسانی آموزش دیده و با هدف ارائه دسترسی مناسب به خدمات مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیک خدمات ارائه می دهد.

ایزدپور تصریح کرد: طرح غربالگری پیش از ازدواج یکی از برنامه های ششم توسعه است که زوجین واجد الشرایط  پس از طرح غربالگری پیش از ازدواج توسط علوم پزشکی می توانند به این مراکز مراجعه کنند و سازمان بهزیستی نیز در جهت کنترل معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیک با خدمات یاری برگ به  افراد نیازمند در این راستا خدمات ارائه می دهد و ۵۴۸ میلیون تومان اعتبار درخصوص آزمایشات ژنتیک در سطح استان تخصیص یافته است.

از دیگر افتتاحیه ها در پنجمین روز از هفته بهزیستی خط تلفن ۱۲۳ واحد اورژانس اجتماعی در شیفت عصر در شهرستان گرمسار با  کادر متخصص و توانمند  است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در این مراسم بیان داشت:  با توجه به شرایط جامعه و بررسی شرایط کنونی جامعه با تلاش و پیگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان در جهت ارائه خدمات مددکاری و مشاوره ای تخصصی به موقع و به هنگام به هموطنان در شیفت عصر  شهرستان گرمسار افتتاح شد. 

در  این مراسم بازدید مددجویی با حضور نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان و مدیرکل بهزیستی استان انجام شد .

کد خبر 1944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد