مدیرکل بهزیستی استان با دادستان عمومی و انقلاب البرز دیدار کرد

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز به همراه معاون امور اجتماعی، معاون امور پیشگیری، رئیس اداره پذیرش و مسئول روابط عمومی خود با دکتر حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز در زمینه موضوعات اجتماعی و بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: در این جلسه دکتر حیدری ضمن تقدیر و تشکر از دکتر حسن مددی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمت به جامعه هدف بهزیستی به تشریح اقدامات بهزیستی استان پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که در شهرهای مختلف خصوصا در کلان شهر کرج حائز اهمیت بوده، مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه استان البرز سال‌ها است که به استان تبدیل شده اما از امکانات یک استان برخوردار نیست، افزود: توزیع امکانات در زمانی انجام شده که البرز استان نبوده است، به همین دلیل است که با کمبودهای شدید در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه بستری و نگهداری در استان روبرو هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌های ما فعالیت‌های بین بخشی است، بیان کرد: در فعالیت‌های بین بخشی گاها برخی کار را از خود دور می‌کنند و به دستگاه دیگری پاس می‌دهند.

دکتر حیدری با بیان اینکه تنوع خدمات در بهزیستی بسیار بالاست افزود : در صورت عدم همکاری‌ دستگاه‌های مختلف به تنهایی نمی‌توانیم به همه کارها را ساماندهی کنیم وی تصریح کرد یکی از مشکلات حوزه توانبخشی در زمان کرونا این است که افراد پیش از ارجاع به مراکز بهزیستی باید مورد چکاپ قرار گیرند.

وی با بیان اینکه چکاپ‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: بهزیستی صرفادوظیفه نگهداری دارد، کار درمان برعهده ما نبوده و بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه ما امکانات تست کرونا را در مراکزمان نداریم، خاطرنشان کرد: در مراکزی که گاها ۱۰۰ نفر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند وجود یک فرد آلوده می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را داشته باشد.

حیدری با عنوان اینکه در این ایام افراد جدیدی که وارد مراکز بهزیستی می شوند حتما باید در ابتدا تست کرونا از آنها گرفته شود، گفت: با مدیریت خوب در زمینه پیشگیری و مراقبت در زمان شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه به نقطه بحران در زمینه ابتلا یا مرگ و میر در مراکزمان نرسیدیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یکی دیگر از مشکلات جدی این اداره کل را هزینه درمان افراد فاقد بیمه، مجهول الهویه و کودکان عنوان کرد و افزود: در یک دوره هزینه درمان جامعه هدف به بهزیستی داده می‌شد اما پس از طرح تحول سلامت مقرر شد کار درمان توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

دکتر حیدری با عنوان اینکه در استان البرز ۳۰ مرکز نگهداری کودکان وجود دارد، اظهارکرد: این مراکز که اعم از مراکز شبه خانواده و مراکز کاهش آسیب کودکان هستند فعالیت‌های مختلفی در این راستا انجام می دهند و هزینه های درمانی سرسام آوری دارند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌ها برای انجام کار از بهزیستی باید متناسب با امکانات این اداره کل باشد، بیان کرد: اداره کل بهزیستی یک دستگاه حمایتی است، منابع محدودی دارد و نیازمند همکاری بین بخشی است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان عنوان کرد: مددکاران ما از روح انسانی سرشار هستند و در حوزه‌های مختلف در جهت ارائه خدمت به جامعه هدف کوتاهی نخواهند کرد.

در این جلسه دکترحسن مددی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان و مجموعه همکاران وی، با بیان اینکه بهزیستی وظایف سنگینی بر عهده دارد، اظهار داشت: متاسفانه گاهی مواقع این فعالیت‌ها از نگاه برخی مسئولین مغفول مانده است. وی افزود بهبود وضعیت ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی از جمله وظایفی است که برعهده بهزیستی قرار دارد که حتما باید مسئولین در خصوص مباحث مهم و حمایت‌های اجتماعی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است، بیان کرد: پذیرش افراد جدید، هزینه‌ها و شیوع بیماری کرونا هر کدام بخش‌های مهمی در بهزیستی است که باید برای هرکدام برنامه ریزی کرد.

دکتر مددی با بیان اینکه تمام مسائل و مشکلات اجتماعی را نباید بر دوش بهزیستی قرار داد، عنوان کرد: باید مانع افرادی شویم که سرپرست خانوار هستند اما براحتی از بار مسئولیتشان کنار میکشند و خود را وابسته به حمایت‌های بهزیستی و یا دیگر ادارات حمایتی می‌کند.

وی با عنوان اینکه قراردادن هزینه درمان افراد برعهده بهزیستی وجاهت قانونی ندارد، تصریح کرد: در استان البرز ما بدنبال این هستیم که از افراد آسیب دیده اجتماعی حمایت شود اما این به آن معنا نیست که وظایف دستگاه‌های دیگر را نیز بر عهده بهزیستی بگذاریم.

دادستان عمومی و انقلاب کرج با بیان اینکه برای انجام فعالیت‌ها از بهزیستی حمایت می کند، خاطرنشان کرد: در این استان با توجه به حجم بالای حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد و نیازمند حمایت‌های بهزیستی است که در این بخش قطعا همراه این ارگان خواهیم بود.

دکتر مددی با عنوان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا بهزیستی را در راس دریافت اقلام بهداشتی قرار دادیم، گفت: توزیع ملزومات پیشگیری از ویروس کرونا به بهزیستی استان خصوصا برای توزیع بین سالمندان و مراکز نگهداری این اداره کل انجام شد.

وی از جمله نواقص استان را عدم بیمارستان روانپزشکی در البرز عنوان کرد و اظهارداشت: در استان البرز با توجه به تراکم بالا مرکز دولتی که خدمات روانپزشکی ارائه دهد بسیار مورد نیاز است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج هدف برخی مراکز ترک اعتیاد در استان البرز را صرفا کسب درامد و منافع اقتصادی عنوان کرد و افزود: در تعدادی از مراکز ترک اعتیاد در استان البرز گاها با مواردی روبرو شدیم که این مراکز جدای از دور شدن از رسالت اصلی خود که همانا کاهش آسیب های اجتماعی است صرفا در جهت کسب منافع اقصادی فعالیت میکردند و تخلفاتی نیز داشته اند و نیاز به نظارت بیشتر در این زمینه احساس میشد که همکاران بنده در این زمینه اهتمام لازم را داشته اند.

در پایان این جلسه دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان با اهدا لوح تقدیر و یک عدد تابلو کاردست معلولین توانمند استان از دکتر حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز تقدیر نمود.

کد خبر 19435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد