برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان آغاز شد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان در افتتاحیه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در اهواز از آغاز این برنامه در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی از ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ مهرماه سال جاری در کلیه پایگاه های دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان علی حسن زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت افزود: با توجه به احتمال اوج گیری بیماری کرونا در فصل پاییز و همزمانی آن با آنفولانزا در نیمه دوم سال، زمان و نحوه اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به کلی تغییر کرده است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه در شهرستان های با وضعیت سفید و زرد عنوان کرد: طبق نظر وزارت درمان و آموزش پزشکی شهرستان هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند تا بهبود شرایط از اجرای برنامه خودداری خواهند کرد.

حسن زاده ضمن بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات ،غربالگری تنها در پایگاه های دائمی انجام می شود اظهار کرد: به منظور به حداقل رساندن تماس فرد غربالگر با کودک تنها ابزار معاینه با دستگاه میباشد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان همچنین گفت: تعداد ۴۰۴هزار و سیصد و هشتاد و هفت کودک ۳ تا ۶ سال در استان خوزستان، جامعه هدف طرح غربالگری هستند.

حسن زاده در پایان یادآور شد: تعداد ۳۸ پایگاه، ۱۴ دستگاه، ۳۵ اپتومتریست و ۱۵ چشم پزشک در ۲۷ شهرستان استان خوزستان در اجرای این طرح مشارکت می کنند.

کد خبر 19434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد