شاهین شهر و میمه| ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان با غربالگری بینایی  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه در نشستی مشترک با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بررسی راهکارهای اجرای کامل طرح غربالگری بینایی با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

امین عسگری با بیان اینکه طرح ملی غربالگری بینایی کودکان از تاریخ ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهدداشت، افزود: با توجه به اجرای این طرح بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا خانواده‌ها برای مراجعه به مراکز بینایی ‌سنجی بهزیستی هیچ‌گونه نگرانی نداشته و به موقع برای غربالگری کودکان 3 تا ۶ ساله خود به این مراکز مراجعه و ازاین خدمات بهره‌مند شوند.
وی افزود: این طرح 23 سال پیش از سوی سازمان بهزیستی با هدف پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی و تنبلی چشم کودکان اجرا شد و می توان با کمترین هزینه از بروز کم بینایی و نابینایی جلوگیری نمود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به زمان طلایی برای مداخله و درمان تنبلی چشم خاطر نشان نمود: با اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم، کودکانی که مبتلا به تنبلی چشم باشند شناسایی و در نهایت تحت درمان قرار می‌گیرند.
امین عسگری ادامه داد: در سال گذشته طرح غربالگری بینایی با پوشش 62 درصدی و با غربال 6200 کودک در شهرستان اجرا شد و تعداد 250 کودک مشکوک به اپتومتریست ارجاع گردید که از این تعداد 62 کودک مبتلا به مشکلات بینایی بوده اند. 
در این نشست علی پارسا سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هم ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری از معلولیت ها، بر حمایت همه جانبه شبکه بهداشت و همکاری مراکز بهداشتی تحت نظارت در خصوص اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید نمود.  
در پایان طرفین به بررسی راهکارهای اطلاع رسانی و ارائه خدمات با رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای طرح پرداختند.

کد خبر 19427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد