توانمندسازی توانخواهان از اهم فعالیت های معاونت توانبخشی استان تهران  است

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه کمک های بهزیستی به جامعه هدف باید معنادار و هدفمند شود، تصریح کرد: با همفکری کارکنان و مدیران بهزیستی باید فعالیت های توانبخشی در مجموعه بهزیستی استان تهران هدفمند شده تا جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

سید احمد خادم در جمع کارشناسان مسئول توانبخشی شهرستان های شمال شرقی استان تهران  گفت: با اندیشه خردورزانه و پرهیز از تک روی و بهره گیری از خردجمعی می توان جامعه هدف بهزیستی را اصلاح نمود.

وی  بیان داشت: حمایت از فعالیت گروهی توانخواهان و برون سپاری موضوعات فرهنگی سازمان، نمونه ای روشن و عینی از سپردن فعالیت های بهزیستی به توانخواهان و اقدامی مثبت در مسیر توانمندسازی حقیقی آنان است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: بهزیستی می تواند اقداماتی قانونمند از طریق کارفرمایان به انجام برساند و حقوق جامعه هدف و حمایت های لازم را از فعالان اقتصادی مرتبط با توانخواهان  دریافت کند.
سید احمد خادم  با تاکید بر ضرورت ثبت فعالیت های بهزیستی و انجام مستندسازی اظهار داشت: تولید فیلم های مستند علاوه بر  اینکه آموزنده و راه گشا است، تلاش ها و اقدامات ما را با  امکانات محدودی و با توانمندی ذاتی کارکنان بهزیستی بیش از گذشته و در جهت رفاه توانخواهان نمایان خواهد کرد.
این مسئول به تغییر ابعاد فعالیت در حوزه توانبخشی اشاره کرد و گفت: باید نگاه خود را از فضای شهری و پرداختن به محدوده ای خاص، به فضای منطقه ای با وسعتی بیشتر هدایت کنیم و در پی تبدیل تهدیدها به فرصت با استفاده از ظرفیت همکاران خود باشیم که با انجام این ضرورت، تفکر آموزش ماهی گیری و حرفه آموزی به جامعه هدف به ویژه توانخواهان بسیار فراتر از قبل نهادینه می شود.
خادم در ادامه بیان داشت: دانش و تجارب مدیریتی، ما را به سمت کوچک سازی رهنمون می سازد و ما نیز با بهره از مطالعات علمی و تحقیقات میدانی در پی راه اندازی هسته های کوچک در بسترهای توانبخشی و اجتماعی هستیم. از این که ما جامعه هدف خود را در مجموعه های بزرگ مدیریت می کنیم، آن ها دچار تعارض و مشکلات ناشی از آن می شوند؛ لذا ما در پی راه اندازی مجموعه های کوچک مدیریتی هستیم تا بتوانیم وظیفه سرپرستی خود را در قبال جامعه هدف به خوبی به انجام برسانیم.
این مسئول با بیان این که یکجانشینی جامعه هدف بهزیستی مشکلات عدیده ای را در پی دارد از تغییر رویکرد مسکن در بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: نگاه ما در مقوله مسکن بر اساس دستورالعمل های حوزه توانبخشی تعریف شده است و بر آنیم تا تونخواهان در محدوده سکونت فعلی خود ساماندهی شده و صاحب مسکن شوند و از گردآوردن آن ها در مجموعه های مسکونی پرهیز نمائیم.
خادم با توضیح طرح مدیریت فرصت در مراکز غیردولتی حوزه توانبخشی تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد فرصت های جدید در مناطق کم برخوردار و جابجایی این فرصت ها از مناطق و محدوده های برخوردار به سمت اماکن و شهرستان هایی که در برخی از موارد، فرصت قابل توجهی را به دست نیاورده اند، می باشیم و در این مسیر با پرهیز از مانع شدن حقوق شهروندی مردم در پی افزایش نظارت های خود و توجه بیشتر به تشکل ها و سازمان های مردم نهادی که به عنوان بازوان پرتوان بهزیستی فعالیت می کنند، هستیم.
در این جلسه که به میزبانی بهزیستی شهرستان دماوند برگزار شد، کارشناسان مسئول حوزه توانبخشی در شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پردیس به بیان آمار توانخواهان و تشریح اقدامات و فعالیت های خود پرداختند؛ در ادامه معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران و محمود ابراهیمی سرپرست روابط عمومی بهزیستی استان تهران که در این جلسه حضور داشت، به بازدید بنیاد فرهنگی و نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی رفته و از بخش های مختلف آن دیدن به عمل آورد و ساختمان شهدای سجادیان بهزیستی شهرستان دماوند و خودروی مناسب سازی شده معلولان اهدایی توسط شهرداری دماوند نیز مورد بازدید قرار گرفت.
 

کد خبر 19419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد