عدم پذیرش درکمپ ترک اعتیاد طارم به دلیل شیوع کرونا

زنجان | معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان از عدم پذیرش در مرکز بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد خبرداد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارسال بخشنامه سازمان بهزیستی کشور در اسفند ماه سال 98 و دستور عدم پذیرش بیمار در کلیه مراکز اقامتی تحت پوشش بهزیستی، کمپ ترک اعتیاد شهرستان طارم نیز در حال حاضر پذیرش ندارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان طارم، گل نسا آقا محمدی  اظهار کرد : براساس بخشنامه های وزارت بهداشت، پذیرش در کمپ های ترک اعتیاد براساس اجرای پروتکل های بهداشتی مصوب سازمان بهزیستی کشور و وضعیت استان یا شهرستان از نظر کووید ۱۹ خواهد بود. .  بدیهی است شهرستان هایی که در وضعیت زرد و سفید از نظر ویروس کرونا  قرار دارند می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی، تائیدیه مرکز بهداشت و هماهنگی با  بهزیستی شهرستان مربوطه با نصف ظرفیت شروع به پذیرش بیمار نمایند. .

وی با تاکید براینکه در حال حاضر هیچ دستوری مبنی بر بازگشایی مراکز اقامتی به این اداره کل ابلاغ نگردیده است افزود: بازدید اولیه از وضعیت بهداشتی این مراکز از جمله تمهیداتی است که توسط مدیران و دستگاه های نظارتی و بهداشتی در قالب اکیپ مشترک پیش از بازگشایی انجام خواهد شد. برای این منظور، پروتکل های بهداشتی تدوین شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در کمپ های ترک اعتیاد مورد توجه قرار می گیرد.

این مقام مسئول  با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با موادمخدر، یادآور شد: در همین راستا دو مؤسسه همراز طارم و آوای مهر طارم  در شهرستان با بهزیستی همکاری دارند.

 وی، یکی از دلایل بازگشت افراد به چرخه اعتیاد را بیکاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا تسهیلات اشتغال‌زایی به ۷ نفر از معتادان بهبود یافته مطابق دستورالعمل های سازمان و اخذ شرایط مندرج در آن، بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریال در شهرستان طارم داده شده و ۲۰ نفر از بهبود یافتگان نیز به کمیته امداد و سامانه کارا برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی با موثر خواندن برگزاری جلسات Na در ترک اعتیاد و تداوم پاکی معتادان، تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که هم اکنون وجود دارد، تعطیلی جلسات Na در زمان همه گیری کووید۱۹ می باشد  که همین امر ممکن است منجر به بازگشت برخی از افراد بهبودیافته به چرخه اعتیاد شود.

کد خبر 19412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد