در رسانه| علت استقبال کم تایبادی‌ها از سامانه ۱۴۸۰ نداشتن آگاهی است

رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ با قابلیت تماس رایگان از خط‌های ثابت و همراه در این شهرستان راه‌اندازی شده و از ابتدای سال جاری تا کنون فقط ۱۰ نفر با این سامانه تماس گرفته‌اند که علت استقبال کم شهروندان نداشتن آگاهی کافی آن‎ها از ارائه خدمات این سامانه است.

افسانه فدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است و کارشناسان متخصص در مشهد، در حوزه‌های مختلف، مشاوره‌ها را به مردم ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: کارشناسان مربوطه در همه زمینه‌ها شامل کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سئوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می‌دهند.

فدایی با اشاره به اهداف مهم این سامانه بیان کرد: ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، توجه به توانمندسازی روان شناختی افراد، قرار گرفتن خدمات مشاوره رایگان در سبد خانوارها و توجه به ابعاد روانشناختی افراد از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

وی مطرح کرد: مرکز تلفنی ۱۴۸۰ با رویکرد رفع آسیب‌های اجتماعی برای زمان بحران مانند شیوع کرونا، زلزله، سیل و... که اضطراب و نگرانی برای خانواده‌ها در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به وجود می‌آید، می‌تواند کمک موثری به آرام کردن جو روانی کند.

رئیس بهزیستی تایباد نداشتن آگاهی کافی شهروندان از ارائه خدمات این سامانه را علت اصلی کم بودن تماس‌ها اعلام کرد و افزود: یکی از مزایای این سامانه ارائه مشکلات افراد به صورت غیر حضوری است که با توجه به اینکه بیشتر معضلات با محوریت اختلافات خانوادگی است، افراد خیلی راحت قادر خواهند بود مشکلات خود را مطرح کنند و کارشناسان مربوطه پاسخگو باشند.

فدایی اعلام کرد: یکی از معضلات شیوع ویروس کرونا، بیکاری بیشتر افراد در این ایام بود که به تبع آن فقر اقتصادی را به همراه داشت و همین امر سبب به وجود آمدن مشکلات فراوانی در میان خانواده‌ها شده است و آمار تماس‌های ناشی از اختلافات خانوادگی با بهزیستی نسبت به گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 19410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد