مددجویان واجد شرایط بهزیستی تسهیلات ودیعه مسکن و کمک بلاعوض برای اجاره مسکن دریافت خواهند نمود

مدیر کل بهزیستی مازندران، از ارایه تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین کمک بلاعوض برای اجاره مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

به  گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی منوط به مالکیت زمین و یا اخذ پروانه ساخت است که بسیاری از مددجویان از این امکان محروم هستند گفت:  بودجه سازمان بهزیستی تنها برای ساخت مسکن جامعه هدف بوده  و تاکنون بودجه ای برای ودیعه مسکن و یا اجاره مسکن از محل اعتبارات دولتی در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.
گوهردهی  با  اشاره به  شرایط سخت اقتصادی کنونی و تاثیر مخرب شیوع کرونا بر پیکره اقتصاد اقشار ضعیف جامعه  افزود: بنا بر اظهارات دکتر وحید قبادی دانا معاون محترم وزیر و رییس سازمان بهزیستی مقرر شده تا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض الحسنه مسکن به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای اقشار آسیب پذیر کشور  اختصاص دهند.

مدیر کل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: این ۵۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت قرار می گیرد که با حمایت کمیته امداد حضرت امام نیز مبلغ ۲۵ میلیارد تومان دیگر هم از سوی صندوق امداد ولایت تأمین اعتبار خواهدشد. بنابراین مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه  مسکن و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان هم برای کمک بلاعوض اجاره مسکن  جامعه هدف سازمان بهزیستی در کل کشور  اختصاص داده شد.
وی پرداخت  تسهیلات ودیعه مسکن و کمک بلاعوض برای اجاره مسکن را بر اساس اولویت نیازمندی عنوان و تصریح کرد:   گروه های هدفی که  برای کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه دارای اولویت خواهند بود ،   زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت،  زنان سرپرست خانوار که بعدخانوار آنها حداقل ۳ نفرباشد، معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد  خانوار حداقل ۳ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول  که سرپرست خانوار دارای معلولیت  باشد و اولویت دیگر فرزندان سازمان بهزیستی که دارای زندگی مستقل شدند و از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده و حداکثر ۱۰ سال از زمان شروع زندگی  مستقل آنها گذشته باشد، هستند  
 دکتر گوهردهی  با بیان اینکه کسانی از جامعه هدف  مشمول دریافت کمک هزینه مسکن خواهند بود که فاقد مسکن بوده و مستاجر باشند افزود:  این افراد باید  تحت پوشش حمایت های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی باشند. همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تأمین مسکن رانداشته باشند و دارای قرارداد اجاره به نام فرد تحت پوشش نباشد.
مدیر کل بهزیستی مازندران  سقف تسهیلات  در شهرستانها را مبلغ ۲۰ میلیون تومان ذکر کرد ویاداور شد:  این مبلغ در مرکز استان هم بین ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر خواهد بود.
وی زمان بازپرداخت این تسهیلات را با  موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت کمیته امداد حضرت امام بین ۵ تا ۷ سال دانست و گفت:  کسانی که مشمول دریافت این تسهیلات هستند می توانند به ادارات بهزیستی شهرستان ها در سراسر کشور مراجعه کنندو با توجه به  سقف اعتبار در نظر گرفته شده در سامانه مورد نظر برای شهرستان و استان ثبت کنند. پس از ثبت در این سامانه  کسانی که شرایط احراز آنها توسط اداره بهزیستی شهرستان واداره بهزیستی استان و ستاد کشور مورد تایید قرار بگیرد جهت دریافت تسهیلات به  صندوق امداد ولایت معرفی خواهند شد و کسانی  که مشمول کمک بلاعوض اجاره مسکن می شوند به صورت الکترونیکی مبلغ مورد نظر بر  کارت بانک ملی آنها شارژ خواهد شد.

کد خبر 19402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد