داوران جشنواره ادبی "دامن قرار" مشخص شدند؛ ارسال 57 اثر به جشنواره

57 اثر به جشنواره «دامن قرار» ویژه افراد دارای معلولیت با موضوع روزهای قرار در قرنطینه ارسال شده است.

مسعود فیروزی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا و اجبار به سپری کردن اوقات در منزل و قرنطینه، برای تمام افراد جامعه روزهای سختی را رقم زد، اما جامعه معلولان در این ایام وضعیتی متفاوت داشت. رعایت شرایط قرنطینه و اجرای فعالیت‌های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری، برای معلولان سخت‌تر از سایر اقشار جامعه است.

وی افزود: مشکلات دامن‌گیر یک معلول برای حضور در جامعه، برای این افراد سبکی از زندگی را به وجود آورده بود که در آن هر فعالیتی تا آنجا که ممکن بود باید بدون بیرون آمدن از خانه و تردد در معابر صورت می گرفت و دامن قرار فرصتی است تا حال‌وهوای معلولان را به جامعه در زمان شیوع بیماری و قرنطینه و همچنین سایر ایام گوشزد کنیم و شرایط سخت حضور آن‌ها در جامعه که منجر به قرارشان در خانه‌هایشان شده است را در لفافه زیبای هنر برای همه بازگو کنیم.

فیروزی تصریح کرد: 57اثر از 46 نفر به جشنواره ادبی دامن قرار در بخش های شعر، قطعات ادبی و دل نوشته ارسال شده است. معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: شرکت کنندگان از استان های خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر، زنجان، کردستان،کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد،گیلان، لرستان، مرکزی آثار خود را ارسال کردند که بیشترین اثر به ترتیب با 24 اثر از خراسان رضوی و 14اثر از اصفهان می باشد.

فیروزی خاطرنشان کرد:دکتر محسن مشایخی، موسی عصمتی، آرش خیرآبادی آثار ارسالی به جشنواره ادبی دامن قرار را داوری خواهند کرد.

کد خبر 19401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد