خلخال ا غربالگری بینایی کودکان در بهزیستی شهرستان خلخال

اجرای طرح ملی غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ ساله در مراکز بینایی سنجی بهزیستی خلخال آغاز شد.

رییس اداره بهزیستی خلخال در آیین افتتاح این طرح گفت: این طرح امسال با توجه به شرایط کرونایی در مراکز مجاز معاینه چشم کودکان بهزیستی در مناطق شهری و روستایی آغاز شد.

ابراهیم مسروری اظهارداشت: تفاوت اجرای امسال طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان با سال‌های گذشته، استفاده از تجهیزات دیجیتال پیشرفته برای بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ ساله در مراکز معاینه بهزیستی خلخال است.

وی با بیان اینکه طرح ملی غربالگری بینایی کودکان از تاریخ ۱۵ تیرماه امسال الی ۱۵ مهرماه ادامه خواهدداشت، افزود: با توجه به اجرای این طرح بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا خانواده‌ها برای مراجعه به مراکز بینایی ‌سنجی بهزیستی هیچ‌گونه نگرانی نداشته و به موقع برای غربالگری کودکان سه تا ۶ ساله خود به این مراکز مراجعه و از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

وی اظهارداشت: علاوه بر مراکز بینایی‌ سنجی در نظر گرفته بهزیستی در خلخال برای اجرای این طرح ، پایگاه‌های جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در شهر و تمام خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان برای اجرای این طرح و بهره‌مندی کودکان مشمول طرح آماده ارائه خدمات هستند.

رییس اداره بهزیستی خلخال گفت: در راستای اجرای طرح ملی بینایی‌سنجی کودکان در راستای اجرای این طرح در سال گذشته و در مدت ۲ ماه مدت اجرای طرح  پنج هزار و ۴۴۶ کودک در خلخال تحت سنجش بینایی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در پیشگیری از تنبلی چشم کودکان که منجر به مشکلات بینایی در آینده افراد می‌شود، اظهارداشت: در سال گذشته حدود ۹۰ درصد جمعیت کودکان ۳ تا ۶ ساله تحت سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۹۸ کودک به اپتومریست ارجاع داده شده و تحت بررسی‌های بیشتر تشخیصی قرار گرفتند.

او بیان‌کرد: از مراجعه‌کنندگان به مراکز سنجش بینایی، ۶۵ کودک به‌عنوان بیمار آمبلیوپی به پزشک متخصص چشم ارجاع داده شدند که برای درمان بیماری چشمی آنها بالغ بر ۸۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی اظهارداشت: برای این تعداد بیش از ۳۰۰ میلیون ریال هزینه عمل جراحی از سوی بهزیستی پرداخت شده که با اجرای این طرح در زمان خردسالی و کودکی خانواده‌ها از مشکلات چشمی کودک خود آگاه شده و از آسیب‌ جدی پیشگیری می‌کنند.

کد خبر 19378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد