اجرای طرح غربالگری بینایی با رعایت پروتکل های بهداشتی

ایزدپور گفت : با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع بیماری کووید ۱۹ در نیمه دوم سال و با نظر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای سازمان بهزیستی کشور، تاریخ اجرای برنامه سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از پانزدهم تیرماه تا پایان مهر ماه در ۱۱ پایگاه دائمی در سطح استان  انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، طرح سنجش کودکان ۳ تا ۶ سال در استان سمنان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

طرح غربالگری بینایی کودکان امسال از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مهرماه در سراسر کشور اجرای می شود.

 علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در خصوص اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان بیان داشت: با گذشت بیش از ۳ ماه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹، عوارض متعدد آن بر جنبه های مهم اقتصادی، اجتماعی و فردی زندگی انسانها در سطح جهان آشکار شده است. در این میان یکی از بخشهایی که بیشترین آسیب را دیده است بخش سلامت می باشد در این راستا یکی از راه های موثر در غلبه بر این بحران، آغاز اجرای برنامه های حفظ و ارتقاء سلامت فردی می باشد.

ایشان در ادامه :با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع بیماری کووید ۱۹ در نیمه دوم سال و با نظر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای سازمان بهزیستی کشور، تاریخ اجرای برنامه سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از پانزدهم تیرماه تا پایان مهر ماه در ۱۱ پایگاه دائمی در سطح استان  انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان ابراز داشت: جهت به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری و  تماس های بین فردی، غربالگری در سالجاری صرفا با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان بهزیستی کشور که از قبیل استفاده از ماسک، ضدعفونی دست به هنگام ورود به مراکز، عدم انجام تست از افراد دارای علائم بیماری و ... در مراکز سنجش بینایی اجرای می شود و سنجش با دستگاه های فتورفرکتومتر صورت می گیرد و  استفاده از Eچارت در پایگاه های غربالگری ممنوع می باشد.

کد خبر 19367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد