تهران | جلسه هم اندیشی توانمندسازی فرزندان شبه خانواده  ۱۴ الی ۱۸ سال برگزار شد

دکتر سعید آرام مدیر بهزیستی شهرستان تهران بر توانمندسازی و آمادگی و توانایی حضور و ایفای نقش فرزندان شبه خانواده در جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان تهران، در راستای هم اندیشی و تبادل نظر در راستای توانمندسازی فرزندان ۱۴ الی ۱۸ سال شبه خانواده،  جلسه ای با حضور دکتر غلامرضا فروغی  مشاور ریاست سازمان بهزیستی کشور، دکتر سعید آرام  مدیر بهزیستی، زهره غلامعلی زاده معاون اموراجتماعی بهزیستی شهر تهران، کارشناسان حوزه و مسئولین مراکز غیردولتی شبه خانواده، در سالن اجتماعات ستاد بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

 دکتر آرام ضمن تاکید بر توجه ویژه به اصل توانمندسازی جامعه هدف سازمان اظهار کرد:  فرزندان در آستانه ترخیص از مراکز شبه خانواده، می بایست توانایی ایفای نقش در جامعه را داشته باشند؛ در همین راستا لازم است برای فرزندان بالای  ۷ سال با توجه به نوع نگرش و خلقیات آنان ، الگوی تربیتی مشخص و مدونی ترسیم کرد.

وی توانمندی های اجتماعی، ارتباط فردی و توانمندی های فرهنگی را پایه و اساس فرآیند توانمندسازی موفق برشمرد و ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن هرچه بیشتر امکانات و خدمات رفاهی، تحصیلی، آموزشی، پرورشی، حرفه آموزی و غیره برای فرزندان، مراقبت در جهت عدم ایجاد فاصله میان زندگی فرزند در مرکز و زندگی در جامعه را اصلی بسیار مهم و تاثیرگذار در جهت مدیریت عملکرد آن فرزند پس از ترخیص از خانه های کودکان و نوجوانان دانست که می بایست بصورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرد.

 دکتر غلامرضا فروغی ضمن تاکید بر دخالت دادن فرزندان در تصمیم گیری ها و همچنین تنظیم و تدوین بخشنامه های مرتبط با آنها، ایجاد شناخت و تقویت انگیزه را در میان فرزندان شبه خانواده، موضوعی مهم و ارزشمند در نوع نگرش و انتخاب های آنان در عرصه های مختلف زندگی دانست.

وی تشکیل شورای سیاست گذاری به منظور دستیابی به اصل توانمندسازی در بین فرزندان شبه خانواده را بسیار ضروری دانست و بر انسجام فعالیت گروهی و پرهیز از یک جانبه گرایی در نوع مراقبت، تربیت و پرورش فرزندان تاکید کرد.
مشاور ریاست سازمان بهزیستی کشور، اعضای شورای سیاست گذاری را متشکل از نماینده بهزیستی استان، نماینده مجمع خیرین، نماینده فرزندان موفق سازمان، نماینده مراکز و نماینده واحد ها اعلام کرد و افزود: برگزاری دوره های مربیگری برای مربیان فرزندان شبه خانواده با عناوین اصلی مهارت زندگی، سواد، تربیت کودک در ابعاد مختلف زندگی، هنر، بازی و خلاقیت  در توانمندسازی فرزندان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

گفتنیست: مسئولین مراکز شبه خانواده حاضر در جلسه، به بیان نقطه نظرها و اشتراک گذاری تجربیاتشان پرداختند؛ در پایان جلسه مقرر شد، یک مرکز شبه خانواده دخترانه و یک مرکز شبه خانواده پسرانه در گروه سنی ۱۴ الی ۱۸ سال برای اجرای طرح جدید توانمندسازی  فرزندان با استخراج نقاط قوت و ضعف معرفی و به مرور در سایر مراکز  با درجه اعتبار بالا اجرا شود.

کد خبر 19365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد