شاهرود | بهره برداری از اولین اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولین 

جهانسیر گفت : یک هزار ۱۰۰ معلول جسمی حرکتی و  ۴۰۰مددجوی کم بینا و نابینا تحت حمایت بهزیستی شهرستان شاهرود می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان یک دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولین در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در این خصوص گفت: به منظور تسهیل ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت ، سالمندان ، مادران دارای فرزند با کالسکه و ... با همکاری اداره بهزیستی شهرستان و به همت شهرداری یک دستگاه اتوبوس مجهز به بالابر مکانیزه در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید .

جهانسیر افزود: مناسب سازی معابر ، اماکن عمومی و حمل و نقل باعث کاهش مشکلات معلولین و سالمندان و ... شده و شرایط حضور ایشان را در جامعه  تسهیل می کند.

وی ادامه داد: با رایزنیهای صورت گرفته با شهرداری شهرستان تصمیم به آماده سازی و مناسب سازی ۶ ایستگاه اتوبوس شهری و ارائه خدمات حمل و نقل رایگان بمنظور رفاه جامعه هدف اتخاذ شده است .

ایشان با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین،برخورداری از حقوق شهروندی را حق مسلم توانخواهان دانسته و ابراز داشتند : یک هزار ۱۰۰ معلول جسمی حرکتی و  ۴۰۰مددجوی کم بینا و نابینا تحت حمایت بهزیستی شهرستان شاهرود می باشد که با توجه به مصوبات کمیته های مناسب سازی ، اقدامات بسیار مناسبی در سطح پارک ها ، پیاده روها و اماکن عمومی برای تردد جامعه هدف توسط کمیته مناسب سازی شهرستان صورت گرفته است.

جهانسیر در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرا و توسعه این قبیل طرح ها بتوان شاهد حضور جامعه هدف در محیط های شهری و جامعه بیش از پیش باشیم .

کد خبر 19357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد