در رسانه| آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۶۷ هزار کودک در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز ۱۵ تیرماه در ۳۰ پایگاه استان آغاز شد.

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز ۱۵ تیرماه در ۳۰ پایگاه استان آغاز شد، گفت: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه انجام می‌شود و از E چارت استفاده نمی‌شود و علت آن نیز تسریع در انجام غربالگری و به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و همچنین تماس کمتر بین کودک با فرد غربالگر است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جامعه هدف امسال ۶۷ هزار کودک (متولدن فروردین ۹۳ تا پایان ۹۶) ۳ تا ۶ سال هستند، افزود: هزینه اجرای طرح برای هر خانواده ۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با اجرای این طرح ۵۰ هزار و ۹۷۳ کودک سنجش شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۶۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد، اضافه کرد: در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار و ۹۹۱  نفر دچار اختلال بینایی بوده و برای ۴۰۰ کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت شد.

محمدی توضیح داد: با توجه به اینکه سن طلایی درمان و مداخله در تنبلی چشم، زیر ۸ سالگی است، طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام می‌شود تا فرصت کافی برای درمان وجود داشته باشد.

کد خبر 19355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد