۳ تا ۶ درصد کودکان ایران دچار تنبلی چشم هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: سه تا ۶ درصد کودکان دچار تنبلی چشم هستند که این مورد در برخی از کشورها کمتر از یک درصد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین فاطمه محمدبیگی روز شنبه در مراسم افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان، افزود: برخی از کشورها فقط یک و نیم درصد درگیر تنبلی چشم هستند و برخی از کشورها نیز درصد پایین‌تری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: مجلس یازدهم هرآنچه در توان داشته باشد برای پیشگیری از تنبلی چشم انجام می‌دهد و البته لازم است برای استقبال والدین نیز اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

محمدبیگی با بیان اینکه ایران آینده می‌تواند در حوزه پیشگیری از تنبلی چشم پیشرو باشد، اظهار داشت: هم اکنون نظام سازمان یافته بهداشت ما در حوزه پیشگیری بسیار پیشرو است که در همین ایام کرونا به اثبات رسید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرحی در این خصوص وجود داشته باشد می‌توانیم آن را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرده و اعتبارات بیشتری را برای آن لحاظ کنیم.

وی بیان داشت: باید والدین را از اهمیت موضوع پیشگیری از تنبلی چشم مطلع کرد تا والدین در این راه پیشقدم باشند و از همه مهم‌تر پرونده‌های تنبلی چشم در سه سطح دنبال شود.
محمدبیگی بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از تنبلی چشم تاکید کرد و گفت: به قدری این موضوع مهم است که اگر رو به فراموشی سپرده شود در آینده هزینه‌های سنگینی برای نظام و انقلاب ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان امروز مدیران آینده جامعه هستند و لازم است سلامت و بهداشت آنها از سوی والدین مورد اهتمام قرار گیرد، چون در تنبلی چشم کودک به ظاهر سالم است، اما دچار انحراف بینایی بوده و اگر مورد توجه قرار نگیرد در بزرگسالی مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

بیماری تنبلی چشم امکان دارد با تجویز عینک و برخی تمرینات درمان شود که اهمیت غربالگری در سنین کودکی را دوچندان می‌کند.

کد خبر 19319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد