در رسانه| کمپ های ترک اعتیاد تعطیل هستند/ ابتلای ۶ معتاد به کرونا

شجاع احسانی با بیان اینکه ۴۴ کمپ ترک اعتیاد در سطح استان فعالیت دارند، گفت: چهار شهرستان که هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا هستند کمپ های خود را تعطیل کرده اند.

به گزارش صبح الوند، شجاع احسانی، معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما؛ اظهار کرد: چندین دستگاه در کشور متولی پیشگیری و ترک اعتیاد هستند که هر کدام در حوزه اختصاصی خود فعالیت دارند.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی، استانداری، بهزیستی و علوم پزشکی جزو دستگاه های خدمت رسان هستند و دستگاه های قضایی مثل نیروی انتظامی و سپاه هر کدام قسمتی از کار را به عهده دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان بیان کرد: دو مرکز ماده ۱۶ و ۱۵ وجود دارد که ماده ۱۶ برای افرادی است که طبق دستور قضا بستری می شوند و ماده ۱۵ برای افرادی است که خود معرف هستند و با هزینه شخصی از خدمات استفاده می کنند.

احسانی با بیان اینکه در حال حاضر یک کانون ماده ۱۶ در سطح استان داریم، عنوان کرد: این کانون در جاده کبودرآهنگ واقع شده که ۱۱۵ معتاد در آن نگهداری می شوند و ۶ نفر از آنها مبتلا به کرونا هستند که طبق پروتکل های بهداشتی در قرنطینه و ساختمان جداگانه ای نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه اعتبار این مرکز از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است و هزینه ها تمام و کمال خرج می شود، ادامه داد: در این راستا علوم پزشکی برای طرح غربالگری و درمان، نیرو انتظامی برای امنیت این مرکز همکاری دارند و تعدادی مددکار اجتماعی نیز در مرکز وجود دارد.

معاونت پیشگیری بهزستی همدان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح استان خاطر نشان کرد: ۴۴ مرکز ترک اعتیاد فعال هستند که از این تعداد کمپ شهرستان های قرمز چون ملایر، نهاوند، همدان و فامنین تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

احسانی با بیان اینکه ناچارا در کرونا باید تابع دستور العمل کشوری باشیم، گفت: از زمان مطرح شدن پروتکل های بهداشتی، بهزیستی به کمپ های سطح استان کمک های خوبی کرده و وسایلی چون تب سنج و مواد بهداشتی در اختیار آنها قرار داده است.

کد خبر 19315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد