تسهیلات ودیعه مسکن و کمک بلاعوض برای اجاره مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی

دکتر "وحید قبادی دانا " معاون وزیر ورئیسسازمان بهزیستی کشور، از ارایه تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین کمک بلاعوض برای اجاره مسکن به جامعه هدف سازمان بهزیستی با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت:




به گزاررش روابط عمومی بهزیستی لرستان به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۲۰۰ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی مسکن ندارند و از مسکن اجاره ای استفاده می کنند.
.
بودجه سازمان بهزیستی تنها برای ساخت مسکن جامعه هدف بوده  و تاکنون بودجه ای برای ودیعه مسکن و یا اجاره مسکن از محل اعتبارات دولتی در اختیار سازمان بهزیستی قرار نگرفته است.
.
 مبلغ ۷۵ میلیارد تومان  تسهیلات قرض الحسنه ودیعه  مسکن و  ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض اجاره مسکن جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شده است. 
.
 زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت،  زنان سرپرست خانوار که بعدخانوار آنها حداقل ۳ نفرباشد 
معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد  خانوار حداقل ۳ نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول  که سرپرست خانوار دارای معلولیت  باشد و اولویت دیگر فرزندان سازمان بهزیستی که دارای زندگی مستقل شدند و از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده و حداکثر ۱۰ سال از زمان شروع زندگی  مستقل آنها گذشته باشد را از گروه‌های با اولویت این طرح هستند.
.
کسانیکه در دهک ۱ تا ۳ درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض خواهند شد.
.
 کسانیکه دهک ۱ تا ۷ درآمدی هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خواهند بود.
.
میزان کمک بلاعوض هزینه  اجاره مسکن برای کسانیکه در شهرهای مرکز استان هستند مبلغ ۶ میلیون تومان.
.
در سایر شهرها هستند مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.
.
در روستاها و حاشیه شهرها نیزمبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان.
.
برای شهرهای مراکز استان تقریبا مبلغ کمک هزینه برابر ۵۰۰ هزار تومان برای یک سال و برای روستاها و حاشیه شهرها ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای یک سال درنظر گرفته شده است.
.
سقف تسهیلات قرض الحسنه در شهرستانها را مبلغ ۲۰ میلیون تومان و این مبلغ در مرکز استان ها هم بین ۲۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان بر اساس استان متغیر خواهد بود.
.
کسانیکه مشمول دریافت این تسهیلات هستند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان ها در سراسر کشور و با توجه به  سقف اعتبار در نظر گرفته شده در سامانه مورد نظر برای شهرستان و استان ثبت کنند.
.
کسانیکه شرایط احراز آنها توسط اداره بهزیستی شهرستان واداره بهزیستی استان و ستاد کشور مورد تایید قرار بگیرد جهت دریافت تسهیلات به  صندوق امداد ولایت معرفی خواهند شد.
☝️☝️☝️

کد خبر 19309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد