اصلاحیه خبر "کودک آزاری در کاشان"

روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان خبر"کودک آزاری در کاشان" را تصحیح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، در تاریخ یازدهم تیرماه خبری به نقل از رییس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با عنوان "حادثه کودک آزاری در کاشان/ کودک مبتلا به اوتیسم است" در خروجی خبرگزاری ایلنا قرار گرفت. برای روشن شدن اذهان عمومی شرح دقیق تری از این حادثه ارائه می شود. 
تماسی در خصوص کودک آزاری در یک خانواده از اتباع، به اورژانس اجتماعی بهزیستی کاشان گزارش می شود. کارشناسان اورژانس اجتماعی در بررسی وضعیت این خانواده، متوجه وضعیت نامطلوب یک پسر 12 ساله معلول می شوند. بررسی تخصصی کارشناسان اورژانس نشان می دهد که این پسر ۱۲ ساله مبتلا به اختلال اتیسم* با علائم بی قراری زیاد است و خانواده این کودک به خاطر ازدیاد جمعیتی و مشکلات اقتصادی و فرهنگی از معلولیت فرزند خود آگاهی ندارند و آموزشی در خصوص نحوه برخورد و شیوه مراقبت این کودک ندیده اند. به همین خاطر در برخورد با علائم بیماری این کودک رفتارهای مناسبی انجام نمی دهند.
 با این وضعیت با هماهنگی دادستان شهرستان، این کودک اتیسم 12 ساله در بیمارستان کارگرنژاد بستری می شود.
در حال حاضر، این کودک در بیمارستان کارگرنژاد تحت مراقبت درمانی است و کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی در حال انجام بررسی های تخصصی هستند تا پس از ترخیص شرایط بهینه ای برای نگهداری او، فراهم شود.

*اختلال اتیسم(اوتیسم)طیفی از اختلالات رشدی عصبی است که عمدتا با علائم نقص در مهارتهای اجتماعی،مهارهای کلامی و غیر کلامی،اصرار بر یکنواختی و علایق محدود،حرکتهای تکراری و کلیشه ای،عدم همدلی و ارتباط چشمی و گستره دیگری از علائم و نشانه ها مشخص می گردد.این علائم در کودکان دارای اوتیسم به شکل و شدت متفاوتی مشاهده می گردد و همین امر نیز می تواند منجر به تشخیص سطح اختلال اتیسم گردد.

کد خبر 19300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد