۲۲۰ هزار مددجوی بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن قرار دارند

مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۲۲۰ هزار مددجو بهزیستی پشت نوبت برای دریافت مسکن قرار دارند که با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها اقدامات لازم برای خانه‌دار شدن این افراد آغاز شده است.

 علی ربوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت حوزه مسکن در سازمان بهزیستی ۱۲۶ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی با مشارکت و مساعدت شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی تحویل داده شده است اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد تحویل مددجویان تحت پوشش بهزیستی شد و در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز ۳ هزا ر و ۱۰۰ واحد مسکونی احداث و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:  طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است همزمان با هفته بهزیستی نیز ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی به مددجویان تحویل بشود.

 مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با آغاز فعالیت حوزه مسکن سازمان بهزیستی از سال ۱۳۸۵ اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و بسیاری از مددجویانی که فاقد مسکن بوده‌اند، صاحب خانه شدند و این فرایند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی برای خانه‌دار شدن پشت نوبت قرار دارند، گفت: در این زمینه تلاش شده تا با امضای تفاهم نامه‌های متعدد با دستگاه‌ها و سازمانها، اقداماتی موثری برای خانه‌دار شدن افراد صورت بگیرد.

ربوبی گفت: در همین زمینه، تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان در راستای ساخت و بازسازی واحدهای روستایی در سال ۹۷ انجام شده است که براساس آن ۲۰ هزار واحد روستایی ساخت و بازسازی خواهند شد.

مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین تفاهمنامه‌هایی نیز با سایر ارگانها از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه، سازمان برنامه و بودجه و... به امضا رسانده‌اند که براساس آن قرار است واحدهایی ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد.

کد خبر 19298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =