شهرستان همدان | آغاز برنامه غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال

رئیس بهزیستی شهرستان از آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از ۱۵ تیرماه در پایگاه دائمی غربالگری بینائی بهزیستی شهرستان همدان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان رضا افشاری رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: این برنامه به منظور شناسایی و درمان نقایص بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال انجام می شود.

افشاری  با اشاره به پروتکل ابلاغی سازمان بهزیستی کشور توصیه هایی کرونائی برای والدین داشتند و افزودند:  از ورود افراد بدون ماسک به پایگاه ها ممانعت  به عمل می آید و تنها یکی از والدین با رعایت فاصله اجتماعی با دیگران مجاز به ورود به داخل پایگاه است.  

افشاری خاطر نشان کرد: پس از معاینه اولیه با دستگاه بینائی سنجی در پایگاه تنبلی چشم، کارت سلامت صادر می شود و در صورت مشکوک بودن به اپتومتریست ارجاع می گردند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: در سال ۹۸  آغاز طرح از آبان ماه بود ولی امسال به دلیل برخی پیش بینی ها در مورد شیوع کرونا و بیماری های همچون آنفلوآنزا کمی زودتر و برنامه  از ۱۵  تیرماه آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت و این برنامه فقط در پایگاه دائمی انجام خواهد شد.

رضا افشاری گفت:در سال گذشته تعداد ۱۰۴۰۰ کودک در این طرح غربالگری شد و بجز این تعداد آمار ۴۰۰ کودک معاینه شده بعلت پاره ای مشکلات در سامانه ثبت نگردیده است.

افشار با اعلام رایگان بودن معاینه توسط اپتومتریست ها و پرداخت هزینه عینک کودکان نیازمند شناسایی شده در این برنامه از شهروندان موکدا خواست هنگام مراجعه به پایگاه بینائی سنجی بهزیستی، شناسنامه کودک را به همراه داشته باشند.

افشاری گفت:برای پیشگیری از هر نوع تماس بین فردی، غربالگری صرفا با دستگاه فتورفرکتومتر یعنی بدون تماس دستگاه با چشم و بدن کودک انجام می شود و انجام غربالگری توسط غربالگر دارای سلامت که سابقه ابتلا به کووید ۱۹ ندارد انجام خواهد شد.

کد خبر 19295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد