بهار| خدمات شغلی به رفاه مددجویان منتهی می شود

جلسه تسهیل در روند اشتغال در بهزیستی بهار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان بهار در این جلسه رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: اهمیت خدمات شغلی و نقش آن در تسهیل اشتغال بر هیچکس پوشیده نیست، خدمات شغلی نه تنها در تسهیل اشتغال نقش مؤثری دارد بلکه با ایجاد تسهیل در روند اشتغال مددجویان فرصتهای شغلی برای آنان فراهم شده و منجر به رفاه آنان می گردد. 
منوچهر نوروزی افزود: معلولان  نباید اشتغال را صرفاً در بخش دولتی جستجو کنند لذا بهتر است این افراد در بخش های خصوصی و غیر دولتی مشغول به کار شده و از سوی این اداره بیمه کارفرمایی و بیمه خویش فرمایی به آنان تعلق خواهد گرفت. 
 وی تصریح کرد: طی رایزنی و حمایت های بعمل آمده از کار آفرینان ( تولیدی کیف جوان و بارز استیل البرز ) که نیازمند نیروی کار می باشند با پیگیریهای موثر مددکاران میتوانیم افراد دارای معلولیت متوسط و خفیف که توانایی کار کردن را داشته باشند به آنان معرفی نماییم و با تسهیل شرایط اشتغال این عزیزان به رفاه نسبی برسند و ادامه زندگی دهند.
نوروزی گفت: طی تفاهم نامه کمیته امداد با بنیاد علوی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت که مصوب شده، تعداد 10 فقره وام قرض الحسنه 5 میلیون تومانی در اختیار این اداره جهت پرداخت به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار قرار داده شده است که مددکاران باید از خانواده هایی که دارای مشکلات حاد و نیازمند واقعی که مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن دارند در اولویت پرداخت باشند، معرفی نمایند.
وی در ادامه گفت: مدیران مراکز و مهد های کودک که بیمه تامین اجتماعی دارند میتوانند در سامانه کارا جهت دریافت وام12  تا 16 میلیونی  اشتغال آسیب دیده از بیماری کرونا ثبت نام نمایند.
 

کد خبر 19231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد