شهرستان همدان | مناسب سازی تکلیف قانونی روسای ادارات است

ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان همدان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان با حضور معاون امور عمرانی فرماندار، رئیس گروه عمرانی فرمانداری، رئیس اداره بهزیستی شهرستان، روسای ادارات شهرستانی عضو ستاد مناسب سازی، دبیر ستاد مناسب سازی استان، مشاور استاندار در امور افراد دارای معلولیت و کارشناس مسئول مناسب سازی شهرستان همدان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رئیس جلسه با اشاره به مصوبات جلسه استانی ستاد هماهنگی و مناسب سازی خواستار تسریع در گویا کردن علائم راهنمائی رانندگی و همچنین تسریع در اقدامات و فعالیت کمیته فنی با حضور اکثریت اعضا شد که نیاز است شهرداری نیز نمایندگان ثابت خود را در سطح معاون معرفی کند.

مهندس زمانی با اشاره به ضوابط و مقررات شهرسازی که تکلیف مناسب سازی و وظایف دستگاه ها را مشخص کرده است، تاکید کرد که بر این اساس دستگاه ها اقدام کرده و به فرمانداری و مردم گزارش بدهند. در ادامه رئیس بهزیستی شهرستان در اهمیت برگزاری ستاد مناسب سازی با حضور شخص روسای ادارات و مقبول نبودن اعزام کارشناس سخن گفت.

رضا افشاری مفاد جلسه اخیر با روسای نمایندگی های تامین اجتماعی را ارائه داد و گزارش تصویری جامع از ساختمان های اداره کار، شعبات ۱ و ۲ تامین اجتماعی و کارگزاری های ۴ گانه تحت نظر آنها، ساختمان کمیته امداد منطقه دو و اداره برق شماره دو  و ساختمان های اداره های دیگر به نمایش گذاشت.

در این جلسه دبیر ستاد مناسب سازی پس از قرائت مصوبات اخیر ستاد مناسب سازی استان گفت دستگاه های صادر کننده مجوز بایستی آیتم مناسب سازی را قبل صدور جواز فعالیت در ساختمان دیده باشند.

وی در مورد شکایات ارسالی افراد کم توان به سامانه پیامکی به نام معبر نیز گفت هدف از طرح نقاط دارای مشکل، رساندن صدای ایشان به مسئولین  دبیر ستاد مناسب سازی استان به پیاده راه ۶۰ سانتیمتری! برای املاک بزرگ ویلائی احداثی جدید در منطقه پردیس و جابجایی پارکینگ ویژه خودرو معلولین از میدان آرامگاه بوعلی به ابتدای بلوار مدنی نیز نگاه انتقادی داشتند که بدون اینکه باعث کوچکترین گشایش در ترافیک شود باعث سختی در دسترسی افراد دارای معلولیت به خیابان اصلی شهر شده است.

 نوری  گفت: بایستی هزینه کرد منابع عمرانی و اعتبارات تملک دارائی ها از مواردی همچون خرید میز و صندلی و نصب دیوار پوش در اداره ها و ارگان ها به مناسب سازی ها سوق داده شود.

مشاور استاندار در امور افراد دارای معلولیت نیز در مورد پارک خودرو افراد سالم در محل پارک خودرو معلولین گفت: ملاک استفاده از محل پارک خودرو معلولین، پلاک دارای نشان معلولیت است.

محمدعلی افشاری گفت به عنوان نماینده ۱۰ هزار توانیاب شهرستان و ۵۶ هزار توانیاب استان گلگی و خواسته ای دارم و آن اینکه  اقدامات اجرائی بایستی جایگزین عبارت در صورت امکان شود چون ناتوانی و سالخوردگی در انتظار همه افراد از جمله مسئولین است.

در این جلسه طلائی نماینده شهرداری همدان پس از معرفی مجدد سامانه ۱۳۷ به عنوان راه ارتباطی شهروندان برای بیان کل مشکلات شهری از جمله نقاط فاقد مناسب سازی با اشاره به اختلاف سطح ۳۸۰ متری! در فضای ۷ هکتاری همدان از اقدامات شهرداری در زمینه کاهش تندی اختلاف سطح، تعبیه موزائیک های نشانگر لمسی هدایت کننده و قابل تشخیص نابینایان و طرح های در دست پیگیری شورای شهر و شهرداری گزارش داد.

در این جلسه نماینده منطقه یک شهرداری هم با ارائه گزارشی از مناسب سازی در معابر و پروژه های عمرانی از جمله مناسب سازی سرویس های بهداشتی، پل های عابر پیاده، اتاق مادر و کودک در پارک ها خواستار آموزش همگانی در رعایت حقوق افراد دارای معلولیت و اطلاع رسانی از اقدامات برای بهره مندی از این سازه ها شد و حاضرین با توجه به تجربه چند سال اخیر کشور در مواردی همچون استفاده از کمربند ایمنی، ممنوعیت استعمال دخانیات و رعایت بهداشت در اماکن عمومی بر اطلاع رسانی، اگاهسازی و فرهنگ سازی در زمینه حقوق شهروندی، حقوق افراد دارای معلولیت، اعمال اصول مناسب سازی ساختمان، مناسب سازی معابر، مبلمان شهری و امکانات حمل و نقل شهری اتفاق نظر داشتند.

کد خبر 19227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد