در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بم ارتقاء سلامت روحی – روانی و اجتماعی بهبودیافتگان تاکید شد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در سفر به شهرستان بم به همراه معاون مشارکت ها و مشاور عالی بعد از بازدید از محل پیشنهادی برای راه اندازی کمپ ماده 16 با حضور در فرمانداری در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شرکت کرد .

           
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در سفر به شهرستان بم  به همراه معاون مشارکت ها و مشاور عالی بعد از بازدید از محل پیشنهادی برای راه اندازی کمپ ماده 16 با حضور در فرمانداری در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شرکت کرد .
 
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل از بم ، عباس صادق زاده مدیرکل با اشاره به پیچیدگی های موجود در مراحل درمان اعتیاد ، اظهار داشت :  به لحاظ روحی و روانی ، وابستگی طولانی مدت به مصرف مواد مخدر وجود دارد که در مسیر درمان افراد مبتلا به اعتیاد ، باید درمان همزمان در جنبه های مختلف جسمی – روانی و اجتماعی انجام شود .


وی از ضرورت وجود یک بسته کامل درمانی خبر داد وافزود : در طرح کارشناسی و جامع درمان اعتیاد حداقل دوره یک ساله درمان برای افراد مبتلا به اعتیاد پیش بینی شده است .

صادق زاده در تشریح این طرح اظهار داشت :  سم زدایی ، درمان های روحی  - روانی  ، حرفه آموزی ، ارتقاء سطح مهارت زندگی ، متصل شدن بهبود یافتگان به به بنگاههای اقتصادی نیازمند افراد ماهر و بازپیوند به جامعه از مراحل اصلی این طرح است که برای اجرایی شدن آن باید همه سازمان های مسئول همکاری کنند .   
حجه الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم با قدردانی از خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ، راه اندازی خانه موقت برای مدیریت و نظارت افراد بهبود یافته بعد از درمان را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح های کارشناسی این معضل اجتماعی کاهش و در نتیجه رفع شود .


شهسوار پور فرماندار بم نیز همکارهای بین بخشی را ضروری دانست و افزود : فرمانداری با تمام توان خود برای کاهش آسیب های اجتماعی و درمان افراد مبتلا به اعتیاد با ادارات سطح شهرستان همکاری کرده است .


مجیدی معاون دادستان شهرستان بم با اشاره به اینکه 98 درصد دلایل آسیب های اجتماعی درگیر شدن خانواده ها با اعتیاد است ؛ گفت : مرکز اجباری درمان اعتیاد "کمپ ماده 16" و مراقبت های پس از خروج می تواند تاثیر زیادی برکاهش جرائم وناامنی داشته باشد .

وی با بیان اینکه 523 نفردر کمپ ماده 16 پذیرش شده اند، افزود: 60 درصد بهبودی به دست آمده ، حاصل خدمات انجام شده است .
زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه ریشه اغلب مسائل اجتماعی بیکاری است بر تهیه یک برنامه کامل و نقشه راه که بتواند درمان اعتیاد در سطح جنوبشرق را به نتیجه برساند تاکید کرد و گفت : با محوریت فرمانداری و با مشارکت بهزیستی ، آموزش و پرورش ، نیروی انتظامی و با استفاده از ظرفیت سپاه این برنامه تهیه شود .


محمد رضا انارکی محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز با تاکید بر پرهیز از موازی کاری گفت : با مسئولیت فرمانداری و با استفاده بودجه اقتصادی کشور و ظرفیت معین های اقتصادی شهرستان از جمله ارگ جدید برای ارتقاء خدمات و تجهیزات کمپ ماده 16 برنامه ریزی شود .

علیرضا اشرف زاده رییس بهزیستی بم با اشاره به  سابقه فعالیت کمپ ماده 16 گفت : از ابتدای سال 98 کمپ ماده 16در این شهرستان راه اندازی شده است که در حال حاضر 59 نفر از خدمات استفاده می کنند .


وی در تشریح اقدامات گروهی و جامعه ای گفت : بهبودیافتگان در قالب گروه های NA  درمان خود را در جنبه های روحی – روانی و اجتماعی ادامه می دهند که 10 نفر از بهبود یافتگان با معرفی به بانک های از تسهیلات کم بهره اشتغال زایی بهره برده اند و 41 نفر هم در نوبت دریافت این تسهیلات هستند .

کد خبر 19211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد