ارائه خدمات ۶۳ مرکز توانبخشی به افراددارای معلولیت

مدیر کل بهزیستی گفت : تعداد 63 مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری وموسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی فعالیت دارد و نزدیک به 8 هزار معلول از خدمات این مراکز استفاده می کنندو 174 نفر نیز خدمات مراقبت در منزل دریافت می نمایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی تصریح کرد : درحوزه توانبخشی در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار پرونده تحت حمایت بهزیستی  وجود داردکه ۱۴ هزار و ۴۱۱ خانواراعم از افراددارای معلولیت و بیماران اعصاب و روان مستمری، بگیر سازمان هستند

وی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی به افراد دارای معلولیت اظهار کرد : در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۸۰۰ نفر از این افراد از وسایل کمک توانبخشی بهره مند شدند.

وی یاداور شد  تعداد مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه در سه ماهه اول سال جاری را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود : در سال گذشته ۴ جلسه مناسب سازی استانی جهت بررسی مشکلات شهری و مناسب سازی ادارات برگزار شده و از ۲۷ مصوبه این جلسات فقط سه مصوبه اجرائی نگردیده است که درحال پیگیری هستیم.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه ضایعات نخاعی یکی از پیچیده‌ترین انواع معلولیت است خاطرنشان کرد : ۳۲۳ معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که بر اساس  شدت و درجه معلولیت  علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه مبلغ ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری دریافت می نمایند.

وی به توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr)، اشاره کرد و افزود : تسهیلگران در این برنامه با شناسایی، ارجاع به کمیسیون و تشکیل پرونده به افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی استان خدمت رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص صندوق مالی خرد برای معلولان نیز افزود : یکی از رسالت های صندوق کارآفرینی و امید، توسعه خدمات مالی خرد بوده که ۳۰ میلیون تومان آن از طریق صندوق، ۲۵ میلیون تومان نیز توسط بهزیستی شروع بکار می کند که خود افراد نیز آورده  اولیه دارند که در نهایت به اشتغال فردی و گروهی منجر می شود که دراستان زنجان نیز تفاهم نامه منعقد شده و در روزهای آتی شروع به فعالیت می نمایند.

کد خبر 19199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد