زنجان| اولین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد  بانوان زنجان افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز از هفته بهزیستی اولین مرکز افراد دارای اختلال مصرف مواد " بانوان " استان زنجان با ظرفیت اسمی 60 نفر افتتاح شد .


 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به حضور 21 بانو در این مرکز گفت : در حال حاضر ۲۱ معتاد  برای ترک اعتیاد در این مرکز حضور دارند .

محمدی افزود  : در حال حاضر 28 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد 14 مرکز اقامتی ، 12 مرکز سرپایی و1 مرکز کاهش گذری آسیب و 1 مرکز شلتر ( سرپناه ) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است.واز 14مرکز اقامتی موجود  ۱3 مرکزمتعلق به آقایان و یک مورد هم متعلق به بانوان با اختلال سوء مصرف مواد می باشد .

محمدی با اشاره به اینکه ستون های اتکای جامعه بر دوش بانوان جامعه است و اختلالات روحی و روانی بانوان جامعه را متزلزل خواهد کرد ، افزود : حمایت های بعد از ترک اعتیاد خارج از محیط مراکز درمانی بسیار ضروری است چرا که نبود حمایت ها موجب لغزش دوباره و بازگشت مجدد آنها به اعتیاد می شود.

این مقام مسئول افزود : تقویت نقش و بسیج آحاد جامعه در امر مبارزه به منظور ایفای نقش موثر در جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر و مسئولیت پذیری اجتماعی ، صیانت از معتادان بهبود یافته به منظور عدم بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد ، تقویت اقدامات در اجتماعات محلی ، شکل گیری نهضت فراگیر برای کاهش تقاضای مصرف مواد و گسترش سازمانهای مردم نهاد فعال در عرصه های پیشگیری ، درمان و کاهش آسیب موثر می باشد .

کد خبر 1919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد