انتقال  مسئولیت آموزش دختران و الگوسازی برای آنان از خانواده به مراکز آموزشی رضایت بخش نیست

به مناسبت سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر ، گردهمایی دختران خانه سلامت دولتی و غیر دولتی با عنوان دختران و حمایت های روانی – اجتماعی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش روابط عاطفی والدین و دختران در کاهش آسیب های اجتماعی در سالن شهید نشاط بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به مناسبت سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر ، گردهمایی دختران خانه سلامت دولتی و غیر دولتی با عنوان دختران و حمایت های روانی – اجتماعی و توسعه پایدار با تاکید بر نقش روابط عاطفی والدین و دختران در کاهش آسیب های اجتماعی در سالن شهید  نشاط بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان در این گردهمایی که با حضور ۴۰ نفر از دختران تحت خانه سلامت شبانه روزی بهزیستی و مرکز روزانه مهرآفرین ، مدیر بهزیستی شهرستان کرمان و جمعی از کارشناسان برگزار شد ؛ علیرضا وحید زاده معاون امور اجتماعی با ابراز خرسندی از حضور در جمع دختران تحت حمایت و تبریک روز دختر گفت : جایگاه دختران و بانوان در فرهنگ ایرانی قدمتی دیرینه دارد و از دیر باز در فرهنگ باستان ایران پنجم اسفند ماه را روز گرامی داشت شأن و منزلت دختران نام نهاده اند .


وی با بیان اینکه دختران و پسران باید در سنین پایین با نقش و جایگاه خود در جامعه آشنا شوند ؛ اظهار داشت : فراگیری آموزش های لازم برای قبول مسئولیت در خانواده و جامعه ضروری است که متاسفانه در این دوران علیرغم توسعه جوامع ولی مسئولیت این آموزش ها و الگو سازی از خانواده به مراکز آموزشی واگذار شده که این انتقال مسئولیت رضایت بخش نبوده چراکه  مراکز  آموزشی نتوانسته اند ، نقش خود را به درستی انجام دهند در نتیجه امروز با مشکلات گوناگون و پیچیده اجتماعی دست به گریبان هستیم .


وحیدزاده توجه داشتن در سطح ملی و بین المللی به دختران را باعث فراهم کردن شرایط برای  رشد و ارتقاء آنان دانست و اظهار امیدواری کرد که این نامگذاری ها به برنامه ریزی اصولی برای دختران که نقش مهمی در جامعه دارند ، منجر شود .


گفتنی است این گردهمایی  به همت دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی شهرستان کرمان ، اورژانس اجتماعی و با همکاری خانه سلامت روزانه مهر آفرین برگزار و علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی – هنری لوح سپاس و هدیه به دختران خانه سلامت و کارشناسان دختر اهداء شد .

    

کد خبر 19175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد