ملایر| اختصاص ۹۹۰ میلیون تومان برای اشتغال معتادان بهبودیافته ملایر

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۹۹۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال ۲۴ نفر از معتادان بهبود یافته توسط اداره بهزیستی این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومیس بهزیستی شهرستان ملایر قدرت الله ولدی معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر ۹ کمپ ترک اعتیاد شامل هشت کمپ مختص آقایان و یک کمپ ویژه بانوان در این شهرستان فعال است که سال گذشته ۲ هزار و ۶۹۰ معتاد به این کمپ‌ها معرفی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: رسانه‌های این شهر ما را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اطلاع‌رسانی درست نسبت به سوء مصرف مواد مخدر کمک کنند تا شهری پاک داشته باشیم. 

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان پای کار هستند تا با همراهی و کمک رسانه‌ها بتوانیم شهری پاک داشته باشیم و ریشه مواد مخدر را بخشکانیم.

ولدی با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان مقابل عاملان و قاچاقچیان مواد مخدر ایستاده است افزود: همه ایام سال باید روز مبارزه با مواد مخدر باشد و این مبارزه برای حفظ سلامت مردم، همه جانبه است.

وی ادامه داد: طبق اعلام پلیس در سه ماهه نخست امسال میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش و در حوزه دستگیری‌ها هفت درصد رشد داشته است.

ولدی بیان کرد: ۱۴ مرکز نیز در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان کار متادون درمانی انجام می‌دهند که سال گذشته به طور متوسط حدود سه هزار نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

معاون استاندار همدان همچنین تشکیل قرارگاه جوادالائمه(ع) برای پیشگیری از مواد مخدر، توزیع بروشور و تراکت‌ برای پیشگیری و اطلاع‌رسانی از سوء مصرف مواد مخدر، شناسایی مناطق آلوده در شهر ملایر و ۶ شهر تابعه و روستاهای آلوده به مواد مخدر و پاک‌سازی این نقاط، نصب دوربین‌های نظارتی در این نقاط و اجرای طرح‌های ویژه برای پاک‌سازی روستاهای آلوده را از دیگر اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر برشمرد.  

ولدی تاکید کرد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال آلوده کردن جوانان و خانواده‌ها است و سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه انجام داده است، خانواده‌ها باید همواره نگران فرزندان خود باشند و نسبت به آگاه‌سازی آنها از سوء مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و خانواده‌ها، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها باید در انجام کار فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند گفت: در کنار زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس، نقش مردم و خانواده‌ها برای پیشگیری، آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار است.

فرماندار ویژه ملایر همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: سال گذشته ۸۹ جلسه توسط مرکز بهداشت ملایر برای دانش‌آموزان برگزار کرد که به ۶ هزار و ۴۲۹ نفر آموزش‌های لازم ارایه شد.

ولدی ادامه داد: اداره بهزیستی ملایر نیز ۳۷ جلسه آموزشی در مناطق آسیب‌پذیر و نقاط آلوده شهر برگزار کرد و این روند امسال نیز ادامه دارد. 

کد خبر 19162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد