شهرستان همدان| نگهداری ۱۶۸ کودک در ۱۴ خانه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست همدان

در بازدید سرزده معاون سرپرستی دادستان همدان وضعیت فرزندان شیرخوارگاه عترت به صورت موردی بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان به نقل از خبرگزاری شبستان «رضا افشاری»  رئیس بهزیستی شهرستان همدان در این حاشه این بازدید گفت: 168 کودک از سن 3 سال تا 18 سال بی سرپرست و بدسرپرست در 14 خانه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اداره می شوند.

 رئیس اداره بهزیستی همدان افزود: در بازدید سرزده معاون سرپرستی دادستان همدان، وضعیت فرزندان شیرخوارگاه عترت به صورت موردی بررسی و بر ضرورت تعیین تکلیف این فرزندان تاکید شد.

وی وضعیت قابل توجه شیرخواران ارجاعی از بی سرپرست به بدسرپرست را یادآور شد و اظهار داشت: در طی سال های اخیر نوع نگاه دادستانی به بهزیستی، ارجاع افراد مجهول الهویه، آسیب دیدگان اجتماعی، افراد در معرض آسیب، بی سرپرست و بد سرپرست اعم از زنان و کودکان روندی مثبت داشته است.

رئیس بهزیستی همدان ادامه داد: در شیر خوارگاه مجتمع عترت همدان که به صورت دولتی اداره می شود  12  کودک صفر تا سه سال بدسرپرستی و یا بی سرپرستی  نگهداری می شود.

افشاری  اظهار داشت: کودکان دختر و پسر سه تا شش سال با یکدیگر در یک مرکز زندگی می‌کنند، اما کودکان شش تا 12 سال و 12 تا 18 ساله دختر و پسر به صورت تفکیک شده در خانه‌های کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکانی که به ما ارجاع داده می‌شوند به محض ورود مورد غربالگری جسمی و روانی قرار می‌گیرند سپس به شیرخوارگاه هدایت می‌شوند، گفت:  تلاش ما این‌است که کودکان به جمع خانواده‌های اصلی خود و یا حتی خویشاوندان درجه یک خود بازگردند و زندگی کنند.

گفتنی است، معاون دادستان همدان در نشستی جداگانه در حاشیه بازدید معاون دادستان همدان با معاون رئیس بهزیستی، مسئول شیرخوارگاه، کارشناسان شبه خانواده و کارشناس حقوقی بهزیستی، پرونده تعدادی از کودکان را برای سلب صلاحیت قانونی از والدین فاقد صلاحیت بررسی شد و  در ارجاع و واگذاری سرپرستی کودکان به زوج های واجد شرایط اقدامات لازم بررسی شد.

کد خبر 19161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد