۴۰ درصد افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد گیلان، سالمندان هستند

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : هم اینک ۴۰ درصد از جمعیت تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) استان را سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) تشکیل می دهد.

دکتر حسین نحوی نژاد در شورای سالمندان استان در رشت افزود : ۷۴۰ هزار نفر از افراد در سنین سالمندی در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی و هفت هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به برخی اقدامات حمایتی از سالمندان گفت: در جریان شیوع کرونا برای هر سالمند ۵۳۰ هزار تومان به مراکز واریز کردیم که در مجموع  ۴۸۰ میلیون تومان به مراکز پرداخت و حدود ۲۴۰ میلیون تومان پاداش برای کارکنان واریز  کردیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به ممنوعیت پذیرش افراد جدید در مراکز بهزیستی استان بدلیل شیوع کرونا از اول اسفند ماه گفت: فقط ۴۰ نفر با دستور مستقیم دادستان ها در مراکز بهزیستی پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مراکز آموزش توانبخشی بازگشایی و کلینیک های توانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرده اند؛ ضمن آنکه فعالیتهای مددکاری سی بی آر نیز از سر گرفته شده است.

وی فقدان واحدهای قرنطینه استاندارد و واحدهای ایزوله استاندارد فاصله زمانی نسبتاً طولانی بین اخذ نمونه و ارائه پاسخ جهت تست کرونا، خسته شدن از رعایت پروتکل های بهداشتی و نیاز به تامین واکسن آنفولانزا را از چالش‌های مراکز اقامتی سالمندان عنوان کرد.

کد خبر 19153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد