مصاحبه متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی

مصاحبه متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی بهزیستی در استان آغاز شد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‏های مختلف جامعه می باشد.

امینی بیان داشت : در آستانه گام دوم انقلاب و با گذشت 40 سال از تشکیل سازمان بهزیستی و گستره مأموریت‏ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت‏های مردمی در قالب شبکه‏ای از نهادهای غیردولتی فعال در کشور، بمنظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب‏ناپذیر می‏باشد.

ایشان افزود : در چنین شرایطی طراحی و اجرای راهکاری که امکان ارائه مجموعه‏ای از خدمات را فراهم نموده و موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه شود، بیش از پیش ضروری بنظر می‏رسد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر این اساس و به استناد بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخص‏های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل نحوه تاسیس و اداره مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) تدوین گردید.

وی اظهار کرد: بر همین اساس مصاحبه تخصصی متقاضیان تاسیس مرکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) با حضور اعضای گروه عملیاتی و کارشناسان معاونتهای تخصصی آغاز شده و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته  نفرات واجد شرایط مشخص و سپس جهت صدور موافقت اصولی براساس دستورالعمل کمسیون ماده ۲۶ اقدام خواهد شد

امینی در جلسه نهایی هم اندیشی و هماهنگی اجرایی نمودن فرآیند مصاحبه متقاضیان مراکز مثبت زندگی با اشاره به اینکه متقاضیان به مدت سه روز برای مصاحبه فراخوان شده اند گفت: برای همه متقاضیان واجد شرایط دعوت نامه رسمی و پیامکی اعلام شده تا در بازه زمانی تعیین شده در این فرآیند شرکت کنند.

وی در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، مصاحبه ها با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  افزود: با راه اندازی این مراکز حرکت  به سمت تحقق برنامه های ششم توسعه و گسترش خدمات حوزه سلامت اجتماعی محقق خواهد شد

 وی گفت: متقاضیان راه اندازی مراکز مثبت زندگی می بایست ضمن دارا بود شرایط عمومی و اختصاصی از آستانه تحمل بالا و روحیه تعامل بالایی برخوردار باشد

مدیرکل بهزیستی استان خطاب به تیم های تخصصی مصاحبه گر نیز گفت: آنچه در فرآیند مصاحبه می بایست مورد ارزیابی قرار گیرد معطوف به کار کارشناسی، راز داری و توانایی افراد باشد و از اعمال سلایق فردی خودداری شود.

ایشان  به مهمترین هدف مراکز خدمات مثبت زندگی بهزیستی اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی گسترش و فراگیری خدمات سازمان و ارائه خدمات سهل و سریع به افراد مختلف جامعه است که در این راستا مراجعه افراد به حداقل کاهش خواهد داد

وی در خاتمه تاکید کرد: باتوجه به آیتم های پیش بینی شده در مرحله اول و مرحله مصاحبه حضوری متقاضیان، نهایت تلاش بر این است که افراد توانمند و متخصص مشمول دریافت مجوز مراکز مثبت زندگی شده و خدمات عمومی و تخصصی  مورد هدف در این مراکز ارائه گردد.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‏های مختلف جامعه می باشد.

کد خبر 19140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد