بهزیستی در تحویل فرزندخواندگی سختگیری ندارد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: آنچه مردم تصور می کنند سختگیرانه است به این جهت که ما در تحویل کودک مصلحت کودک را مدنظر قرار می دهیم .

دکترغلامحسین حقدادی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص فرزندخواندگی اظهارداشت: متاسفانه این ذهنیت در بین مردم وجود دارد که بهزیستی در تحویل فرزندان به فرزندخواندگی سختگیری های بی مورد دارد به استناد قانون فرزند خواندگی و امین موقت و حمایت از اطفال بی سرپرست و نوجوانان آسان گیری نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی افزود: آنچه مردم تصور می کنند سختگیرانه است به این جهت که ما در تحویل کودک مصلحت کودک را مدنظر قرار می دهیم  نه خانواده متقاضی چرا که ما مسئولیت داریم در قبال فرزندی که بلاصاحب است و یا بد سرپرست بوده و قرار است امین موقت شود و با توجه به متقاضیان زیادی که داریم سعی می کنیم بهترین متقاضی را انتخاب کنیم تا بهترین آینده را برای کودک رقم بزنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:اگر فردی ادعا می کند که مراجعه کردم اما فرزندی به من ندادند احتمالاشرایط بهتری برای کودکان ما فراهم بوده چرا که تعداد متقاضیان نسبت به تعداد فرزندانمان خیلی بیشتر است و برای هر فرزند تعداد زیادی متقاضی داریم و طبیعتا حق انتخاب داریم.

وی افزود: اگر سرنوشت کودک را در نظر نگیریم به نفع فرزند نیست. ما عدم اعتیاد را همیشه لحاظ می کنیم و یا سوء پیشینه می گیرم تا فرزندمان در خانواده فرد معتاد و یا سابقه دار بزرگ نشود و یا موقعیت های زناشویی را بررسی می کنیم اگر خانواده ای در شرف طلاق باشد و بچه می شود عامل اتحاد این زن و شوهر، ما برای اینکه یک خانواده گسسته و آشفته را نجات دهیم آیا باید با بچه هایی که شرایط خاصی را پشت سر گذاشته اند این کار را کنیم تا خانواده آنها از هم نپاشد؟

حقدادی عنوان کرد: ما بررسی های قانونی و پزشکی و مددکاری را داریم  و مطابق قانون فرزندانمان را به فرزند خواندگی میسپاریم واز نظر عقلانی این قوانین سختگیرانه نیست چرا که مصلحت کودک برای بهزیستی بسیار مهم است.

کد خبر 19139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد