فعالیت ۹۰ درصد مهدهای سیستان و بلوچستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

زاهدان- ایرنا- معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی در سراسر این استان با توجه به مصوبات ستاد کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند.

مریم لکزائی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مهدهای کودک سیستان و بلوچستان در مناطق زرد و سفید حداکثر با نصف ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی گفت: این بازگشایی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله تهیه تب سنج، ظرفیت هر کلاس پنج کودک، قراردادن ماده ضدعفونی کننده دست، استفاده از لیوان یکبار مصرف، جلوگیری از حضور اولیا در محیط و ضدعفونی کردن کامل تجهیزات و اسباب بازی‌ها انجام شده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین استفاده از وسایل مشترک مانند تاب، سرسره و حوض توپ در مهدهای کودک ممنوع و کارکنان نیز ملزم به استفاده از دستکش و ماسک هستند.

وی بیان کرد: تعطیلی مهدهای کودک موجب دغدغه والدین به خصوص شاغلان شد که تماس‌های مکرر به منظور بازگشایی مهدهای کودک از سوی آنها صورت گرفت که این امر باعث شده بود کودکان خود را به سرکار ببرند و یا افرادی به عنوان مراقب بیاورند که اطمینان کافی وجود نداشت.

لکزائی ادامه داد: سرو غذا در مهدها کودک نیز صرفا باید به صورت غذای گرم و در ظرف‌های شخصی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور نظارت برمهدهای کودک علاوه‌بر تیم‌های نظارتی بهزیستی که بازدیدهای دوره‌ای انجام می‌دهد عموم مردم نیز می‌توانند نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ اعلام کنند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۷۷ مهدکودک تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان فعالیت دارند.

کد خبر 19135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد