شهریه مهدکودک ها، تغییر نکرده/ زمان دقیق بازگشایی پیش دبستانی‌ها اعلام نشده است

مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران گفت: برای سال جدید هنوز شهریه جدیدی برای مهدکودک ها ابلاغ نشده است و ثبت نام‌ها بر اساس شهریه سال قبل انجام می‌شود، اما پس از ابلاغ میزان افزایش شهریه، والدین مجددا باید شهریه علی الحساب را پرداخت کنند. البته هنوز درباره میزان افزایش قیمت تصمیمی اتخاذ نشده است.

پروانه ثمودی در گفت‌وگو با میزان گفت: با دستور ریس جمهوری، مهدکودک‌ها از بیست و چهارم خرداد ماه بازگشایی شدند. در همین راستا دستورالعمل و پروتکل بهداشتی با محوریت فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط توسط وزارت بهداشت به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای ورود کودکان، تب سنجی انجام می‌شود، افزود: بر اساس این دستورالعمل، فعالیت در مناطق سفید و زرد فعالیت مهدکوک‌ها با نصف ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت در نظر گرفته شد. همچنین ضدعفونی تجهیزات و تهیه اقلام بهداشتی توسط مهدکودک‌ها الزامی شد.

ثمودی در پاسخ به این سوال که تامین هزینه اقلام بهداشتی برای مهدکودک‌ها پس از ماه‌ها تعطیلی سخت است و نیازمند حمایت بهزیستی هستند، گفت: تصمیم گیری‌هایی مبنی بر تخصیص یارانه برای مهدکوک‌ها شده، اما هنوز این مسئله تایید و ابلاغ نشده است. همچنین باید به این نکته توجه داشت که پذیرش کمتر کودکان باعث کاهش هزینه‌های مهدکودک‌ها برای تامین اقلام بهداشتی می‌شود.

این مسئول سازمان بهزیستی تهران ادامه داد: طبق روال گذشته در حال حاضر آموزش و نگهداری از کودکان در مهدکودک‌ها انجام می‌شود.

مسئول دفتر کودکان بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که آموزش‌های پیش از دبستان از چه زمانی آغاز می‌شود؛ گفت: آموزش برای کودکان پیش دبستانی سال گذشته، ادامه دارد، اما کودکانی که در سال جدید به سن ۶ سالگی می‌رسد برای شروع آموزش‌ها باید منتظر بازگشایی مدارس باشند.

وی افزود: هنوز زمان دقیق بازگشایی پیش دبستانی‌ها اعلام نشده است و باید منتظر ابلاغ سراسری بمانیم.

ثمودی درباره شهریه اظهار کرد: برای سال جدید هنوز شهریه جدیدی ابلاغ نشده است و ثبت نام‌ها بر اساس شهریه سال قبل انجام می‌شود، اما پس از ابلاغ میزان افزایش شهریه، والدین مجددا باید شهریه علی الحساب را پرداخت کند. البته هنوز درباره میزان افزایش قیمت تصمیمی اتخاذ نشده است.

این کارشناس سازمان بهزیستی اظهار کرد: اگر در حال حاضر مهدکودکی شهریه خود را افزایش داده است، متخلف است و قطعا مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

دستورالعمل ۱۲ بندی پروتکل بهداشتی  به شرح زیر است:
۱) ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و تمام مکان‌ها، چون دستشویی و... قبل از بازگشایی و در پایان هر روز.
۲) عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و...
۳) تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا است.
۴) حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه.
۵) تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده به پرسنل.
۶) نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی.
۷) به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص.
۸) خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی.
۹) تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن.
۱۰) عدم حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک.
۱۱) آموزش اولیاء برای اجرای پروتکل بهداشتی واعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیاء معطلی نشود.
۱۲) اخذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا (و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه) والدین باید نسبت به اطلاع‌رسانی بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای همکاری لازم را مبذول کنند.

کد خبر 19130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد