برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

ایزدپور گفت : برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی در راستای عدم مصرف مواد مخدر و مصون‌سازی جامعه اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان برگزار شد .

در این جلسه که به میزبانی استانداری برگزار شد ، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل پرداخت .

علیرضا ایزدپور ضمن بیان اینکه ۱۱ مرکز ترک اعتیاد غیردولتی در سطح استان فعالیت دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند، اظهار داشت: در این مراکز ۲۱ روز خدمات به معتادان در حال بهبودی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مراکز خاص تحت نظارت بهزیستی، خدماتی مثل خدمات مراکز سرپایی درمان اعتیاد، مراکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد، کاهش آسیب (DIC)، مراکز سرپناه یا شبانه، اشتغال، تبصره دو ماده ۱۶ و کنترل و پیشگیری از ایذه ارائه می‌شود، افزود: در ۱۴ مرکز بهبود اقامتی میان‌مدت، ۲۸ روز خدمات به معتادان در حال بهبودی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در مراکز جامع ترک اعتیاد به مدت یک سال خدمات مختلف به بهبودیافتگان ارائه می‌شود، تصریح کرد: در سطح استان ۱۱ مرکز سرپایی درمان اعتیاد، ۱۱ مرکز اقامتی میان‌مدت درمان اعتیاد، دو مرکز DIC و SHELTER و چهار گروه سیار فعالیت دارند.

ایزد پور با تأکید بر اینکه در سال گذشته تعداد پنج هزار و ۲۸۹ نفر معتاد از مراکز خاص بهزیستی استان خدمات دریافت کردند، یادآور شد: در سه‌ماهه اول سال جاری به علت شیوع کرونا و تعطیلی مراکز اقامتی، تعداد ۲۵۰ نفر در این مراکز پذیرش شدند که نشان می‌دهد به علت وضعیت کرونا امکان افزایش آمار اعتیاد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۳۸ نفر در سال گذشته تحت پوشش خدمات کاهش آسیب بهزیستی استان سمنان بودند و در حال حاضر مراکز اقامتی مرتبط با ماده ۱۵ با ۵۰ درصد ظرفیت، پذیرش دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه در مراکز جامع ترک اعتیاد، دو هفته سم‌زدایی، چهار ماه اقامت و تا یک سال ارائه خدمات بهبودیافتگان اعتیاد ارائه می‌شود، ابراز کرد: جامعه‌ای موفق است که هم مباحث مبارزه با سوداگران مرگ و مصرف مواد مخدر و هم اقدامات پیشگیرانه را باهم اجرا کند.

ایزد پور با اشاره به تشکیل گروه‌های مختلف و انجام برنامه‌های متعدد در محیط‌های مختلف روستایی و شهری بیان کرد: برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی در راستای عدم مصرف مواد مخدر و مصون‌سازی جامعه اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات بهزیستی استان سمنان در راستای مبارزه با مصرف مخدر اجرای برنامه مصون‌سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان است که در ۱۲ مهدکودک شش جلسه آموزشی دوساعته برای ۱۵ خانواده با اعتبار ۱۸۰ میلیون ریال برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه بهزیستی استان مجموعاً در ۷۸ محیط تخصصی در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کند، اظهار داشت: ۱۶ محیط روستایی، ۳۲ محیط شهری، ۲۳ محیط آموزشی و هفت محیط صنعتی در این حوزه فعال است.

کد خبر 19125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد