مدیرکل بهزیستی با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز به همراه تنی چند از همکاران خود به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته ی قوه قضاییه با دکتر حسین فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز :دکتر "اسدالله حیدری"  ضمن تبریک این هفته به دکتر فاضلی و همکاران خدوم وی، گفت : این هفته فرصت مغتنمی بود تا خدمت شما و همکاران رسیده و ضمن تبریک هفته قوه قضاییه از خدمات شما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خدمت به جامعه هدف بهزیستی تقدیر و تشکر نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : همچنین شهادت آیت الله شهید بهشتی از رجال وارسته و بزرگوار نظام و چهره ارزشمند در حوزه قضایی و ۷۲ تن از یارانشان از جمله شهیدفیاض بخش موسس سازمان بهزیستی را تسلیت عرض مینمایم.

در این جلسه دکتر حیدری به تشریح اقدامات بهزیستی استان پرداخت و گفت :در این ایام دستگاه قضا با مدیریت حضرتعالی و همراهی همیشگی دادستان کرج تلاش کرد که اگر امکاناتی به استان تعلق میگیرد حتما سهمی هم برای بهزیستی در نظر گرفته شود و از این بابت قدردان زحمات شما عزیزان هستیم.

وی افزود : بیش از ۵۰ هزار فرد دارای معلولیت و ۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش و حمایت بهزیستی استان البرز می باشند و همچنین ۸۰۰ مرکز خصوصی با بیش از ۳۵۰۰ نفر پرسنل تحت نظارت این اداره کل می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در حال حاضر بدلیل شرایط موجود و همه گیری ویروس کرونا دوران سختی را پشت سرمیگذاریم افزود : همان طور که میدانید سازمان بهزیستی آسیب پذیرترین افراد از جمله سالمندان را تحت پوشش خود دارد.

وی ادامه داد : بهزیستی با ۲۰۴ مرکز نگهداری شبانه روزی در حال خدمت رسانی به سالمندان، معلولین، بیماران اعصاب و روان می باشد که برای مهار و کنترل ویروس کرونا همکاران ما زحمات زیادی را متقبل شدند تا با کمترین خسارت به افراد ساکن در این مراکز، این دوران را پشت سر بگذاریم و خداراشکر این مسئله بخوبی مدیریت شد.

حیدری ضمن اشاره به اینکه در موضوعات مشترک همکاری خوبی میان دستگاه قضا و بهزیستی استان وجود دارد گفت: در بحث اعتیاد، فرزند خواندگی، زنان بی سرپرست و خیلی موارد دیگر در استان البرز خیلی خوب عمل شده و پیگیری امور به بهترین شکل در حال انجام است.

وی افزود در این بین چند موضوع قابل پیگیری وجود دارد که امیدوارم با مدیریت حضرتعالی تا جایی که امکان دارد این مسائل برطرف گردد، از جمله بحث ارجاعات دستگاه قضا به بهزیستی که در بعضی از پرونده ها گریزناپذیر است اما با توجه به شرایط کنونی و مدیریت بیماری کرونا درخواست داریم ارجاع با دستور قضایی به حداقل ممکن برسد.

حیدری بحث درمان افراد مجهول الهویه را از دیگر مشکلات بهزیستی خواند و ادامه داد: بهزیستی امکانات درمان ندارد چرا که صرفا کار بهزیستی نگهداری است، افراد با بیماری های مختلف با دستور قضایی به بهزیستی ارجاع داده می شوند و همکاران ما مکلف به پذیرش هستند ولی امکانات درمانی نداریم و همچنین هزینه درمان آنها در بیمارستانها بسیار بالاست و مسئولیت آن با دانشگاه علوم پزشکی است.

مدیرکل بهزیستی استان پروسه فرزند خواندگی را بسیار طولانی خواند و درخواست کرد در بحث فرزند خواندگی پروسه کوتاه و تسهیل گردد تا از رسوب فرزندان در مراکز نگهداری، جلوگیری گردد.

حیدری ارجاع پرونده شخصیت به مراکز بهزیستی را از دیگر مشکلات این اداره کل برشمرد و افزود : این شرح وظایف برای ما تعریف نشده است و افرادی که در این زمینه فعال هستند نیاز به آموزش های بیشتر دارند و احتمال خطا در آنها بسیار بالاست، انتظار داریم دستورالعملی در این خصوص تعریف گردد تا بتوانیم با آموزش صحیح نیروهایمان در این زمینه نیز عملکرد قابل قبولی از خود برجای بگذاریم.

مدیرکل بهزیستی البرز ارجاع افراد زیر ۱۸ سال به مراکز کمپ ترک اعتیاد را از دیگر مشکلات این سازمان عنوان کرد و افزود: افراد در این سن بسیار آسیب پذیر هستند و نگهداری از آنها در مراکز تحت نظارت بهزیستی باید بعد از اعزام به مراجع درمانی، سم زدایی و بهبودی کامل صورت پذیرد.

دکتر حسین فاضلی نیز در این جلسه ضمن خوشامدگویی به دکتر حیدری و همراهان وی با اشاره به اهتمام اداره کل بهزیستی استان در رصد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: مدیریت بهزیستی استان با توجه به امکاناتی و منابع محدودی که دارد توانسته با اتخاذ تدابیر لازم انتظارات جامعه هدف خود را در سطح بسیار خوبی برآورده نماید.

وی افزود : کار در بهزیستی مانند قوه قضاییه با توجه به مشکلات خاصی که جامعه هدف این دو ارگان دارد روحیات خاصی را میطلبد و از این جهات به جنابعالی و همکاران واقعا خداقوت و خسته نباشید میگوییم.

رئیس کل دادگستری استان افزود : مسائلی که از جهت تعاملی در حوزه آسیب های اجتماعی مطرح کردید کاملا معقول و بجا بود و بنده با این مشکلات و موضوعات بیگانه نیستم از این جهت که سالهای متمادی قاضی ویژه ساماندهی آسیب های اجتماعی شهر تهران بودم، موضوعات مورد نظر خود را مکتوب اعلام بفرمائید انشاالله در حوزه دادگستری اقدامات لازم در جهت مرتفع کردن این مشکلات انجام میگردد.

در پایان این جلسه دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان با اهدا لوح تقدیر و یک عدد تابلو کاردست معلولین توانمند استان از دکتر فاضلی رئیس کل دادگستری استان تقدیر نمود.

کد خبر 19117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد