دیدار مدیر کل با نماینده مردم شهرستانهای سمنان مهدیشهر  و سرخه در مجلس شورای اسلامی

گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : کارکنان بهزیستی به مثال فرشتگان زمینی هستند و قدر و اهمیت این خدمات شایسته در نزد خداوند از پاداشی عظیم برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان با عباس گلرو نماینده مردم شریف شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی دیدار داشت.

در این دیدار مدیرکل را حسین نوحی معاون  پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان سمنان همراهی می کرد.

 ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان علی الخصوص شهید گرانقدر و شاخص و بنیانگذار  سازمان بهزیستی کشور شهید دکتر محمد علی فیاض بخش بیان داشت:سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) دو دستگاه حمایتی مولود انقلاب هستند و با اهداف حمایت و تامین منافع بازماندگان از رفاه شکل گرفته اند.

ایزدپور در ادامه بیان داشت: در تقارن چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی افتخار داریم که اعلام داریم این سازمان با بیش از ۱۷۰ فعالیت به آحاد جامعه و جامعه هدف خود خدمات تخصصصی ارائه می دهد. همکنون بهزیستی استان سمنان به بیش از ۲۶ هزار مددجوی تحت حمایت خود در ۴ حوزه تخصصی اجتماعی، توانبخشی، مشارکتهای مردمی و پیشگیری  با تلاش و همت نیروی انسانی متخصص در حال ارائه خدمات می باشد.

ایزدپور ادامه داد: خدمات بهزیستی از  قبل از تولد در قالب مشاوره ژنتیک شروع و تا دوران سالمندی ادامه می دهد و می توان گفت بهزیستی به عموم افراد جامعه ارائه خدمات می دهد و مهم ترین استرتژی سازمان بهزیستی  پیشگیری از معلولیتها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندی جامعه هدف و اقدام به موقع و به هنگام در زمان نیازمندی جامعه هدف است و مشارکت سازمان بهزیستی در برنامه پنج ساله ششم در غربالگری ژنتیک و پیشگیری از معلولیتها از افتخارات این سازمان است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در تشریح فعالیتهای بهزیستی در حوزه های اجتماعی به بیان عملکرد مختصری از فعالیت های این معاونت مانند ارائه خدمات نگهداری و آموزشی در بیش از ۱۳۵ مهدهای کودک و ۱۱ خانه های کودکان و نوجوانان که محل نگهداری بیش از ۲۰۰ فرزند می باشد و نیز کودکان کار و خیابانی، خدمات حمایتی به زنان بد سرپرست و بی سرپرست و ارئه خدمات در شرایط بحرانی در خط ۱۲۳(اورژانس اجتماعی) پرداختند.

مدیر کل در ادامه به معرفی خدمات معاونت پیشگیری و ارائه خدماتی از قبیل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از معلولیتهای ناشی از ژنتیک و کنترل و درمان اعتیاد، خدمات تلفنی مشاوره ۱۴۸۰ در جهت کاهش اضطراب و استرس در بخشهای مختلف و نیازها و علی الخصوص در شرایط کرونایی بیان داشت که در این راستا تماس های تلفنی عموم در جهت مشاوره کاهش اضطراب ناشی از کرونا از خدمات تخصصی و شاخص حوزه پیشگیری است.

وی افزود: در معاونت پیشگیری تنها در طرح غربالگری بینایی در سال گذشته بیش از  ۲۵  هزار کودک مورد ارزیابی و ۱۸۰ هزار نفر را در قالب طرح های پیشگیرانه بصورت عام مورد آموزش و تحت حمایت قرار داده است. ایشان در ادامه ابراز داشتند ۳۰ مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک تحت نظارت این معاونت قرار دارند.

ایشان در ادامه ارائه خدمات در حوزه سالمندی نگهداری ومراقبت از مددجویان حوزه در مراکز توانبخشی  و همچنین پیگیری مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی در جهت دفاع از حقوق معلولان در فضای جامعه از خدمات معاونت توانبخشی برشمردند و ابراز داشتند : افراد تحت حمایت معاونت توانبخشی بیش از ۱۲ هزار نفر اعلام می باشند که این افراد در مجموع ۴۰ مرکز روزانه، شبانه روزی، کارگاه های حرفه آموزی و ... ارائه خدمات دریافت می کنند.

در ادامه این دیدار دکتر گلرو نماینده مردم شریف شهرستانهای سمنان مهدیشهر  و سرخه در مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاشهای مدیر کل بهزیستی استان سمنان و کارکنان این اداره کل در امر خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی تقدیر و تشکر کردند و ابراز داشتند : اداره کل بهزیستی استان سمنان از دستگاههایی است که به جهت خدمات ارزنده و شایسته به اقشار جامانده از رفاه در نزد خداوند و بندگان  قابل تکریم و ستایش است و کارکنان بهزیستی به مثال فرشتگان زمینی هستند و قدر و اهمیت این خدمات شایسته در نزد خداوند از پاداشی عظیم برخوردار است.

وی در پایان ابراز داشت:در جهت ارائه خدمات مطلوب و سازنده به جامعه هدف بهزیستی تا حد توان از این خدمات پشتیبانی و حمایت می کنیم.

در پایان این دیدار مشکلات ، چالش ها و پیشنهادات اداره کل بهزیستی استان در حوزه استان و شهرستان بصورت مکتوب تحویل نماینده محترم شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه گردید .

کد خبر 19102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد