دررسانه| بهزیستی چهارمحال و بختیاری۴۰ درصد از تقاضاهای طلاق را به سازش ختم می‌کند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت:با همکاری کارشناسان و مشاوران، ۴۰ درصد از پرونده‌های درخواست طلاق ارجاع شده به بهزیستی منجر به سازش می‌شود.

معصومه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  سال‌ گذشته ۲ هزار ۷۷۰ پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع داده شد.

وی گفت: در این مراکز علاوه بر مشاوره‌های خانوادگی، حقوقی و مددکاری توسط مشاوران مراکز بهزیستی، برای زوجین حداقل سه جلسه مشترک مشاوره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده ارجاعی، گرایش به اعتیاد بیشترین مراجعه کننده برای  درخواست طلاق را داشت که نبود مسئولیت‌ پذیری، بیکاری،  دخالت اطرافیان و نبود تسلط بر تکنیک‌های  زندگی از مهمترین‌ترین علت‌های درخواست طلاق بوده است.

محمدی با اشاره به وظیفه سازمان بهزیستی در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق، افزود: با انجام مشاوره و خدمات روانشناختی در سال گذشته، خوشبختانه ۴۰ درصد  پرونده ای ارجاعی برای مشاوره طلاق به سازش منجر شد.

وی افزود: در استان ۱۵ مرکز مشاوره طلاق زیرمجموعه بهزیستی فعال است.

به گزارش ایرنا، میانگین ازدواج ثبت شده در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته با ۶ هزار و ۶۹۲ واقعه بود که پنج هزار و ۳۷۴ واقعه در مناطق شهری و یک‌هزار و ۳۱۸ واقعه در روستاها بود.

در سال گذشته میانگین سنی زوج‌های چهارمحال و بختیاری هنگام ازدواج ۳۰.۳ سال و زوجه‌ها ۲۴.۸ سال ثبت شده است.

پارسال یک‌هزار و ۴۰۲ واقعه طلاق در چهارمحال و بختیاری ثبت شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ با یک‌هزار و ۴۹۴ واقعه ۶.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که یک‌هزار و ۲۲۰ واقعه در مناطق شهری و ۱۸۲ واقعه در روستاها بود.

میانگین سنی زوج‌های استان هنگام طلاق ۳۷.۳ سال و زوجه‌ها ۳۲.۱ سال ثبت شده است.

کد خبر 19092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد