۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی تحویل داده می شود

عرب نژاد با بیان اینکه ۱۴۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی تحویل داده می شود، گفت: ۶۲ واحد مسکونی در درمیان و حاجی آباد زیرکوه طبق تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در دست احداث داریم که در هفته بهزیستی تحویل می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی «علی عرب نژاد» در حاشیه ی بازدید از مسکن در حال ساخت تفاهم نامه ای با قرارگاه محرومیت زدایی استان و مسکن دو معلولیتی شهرهای قهستان و حاجی آباد در شهرستان زیرکوه در حال ساخت می باشد اظهار داشت: حدود 2هزار و 550 واحد از ابتدای طرح مسکن معلولان سال 88 در سطح استان در دست احداث قرار گرفت و تاکنون از این تعداد 2 هزار و 150 واحد مسکونی به معلولان استان تحویل داده ایم.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از واحدهای مذکور 2 هزار و 320 واحد مسکونی برای خانوار تک معلول و 230 واحد مسکونی برای خانوارهای دو عضو معلول ساخته می شود و هر واحد مسکونی 60 مترمربع است و هر واحد مسکونی برای تکمیل شدن به اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه400 واحد مسکونی در دست ساخت قرار دارد، افزود: واحدهای باقیمانده در حال ساخت به طور میانگین حدود 40 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بیشترین تعداد واحدهای مسکونی معلولان مربوط به شهرهای بیرجند و قاین است.
عرب نژاد ادامه داد: از این تعداد 120 واحد مسکونی در شهرها و 280 واحد مسکونی در روستاهای خراسان جنوبی برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی ساخته می شود و طولانی شدن تحویل مسکن های معلوان به این دلیل است که اعتبارات به صورت قطره چکانی دریافت می کنیم.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه گفت: متاسفانه پیمانکاران خراسان جنوبی برای تکمیل این مسکن ها به میدان نمی آیند و نمی توانند جلو جلو کار کنند و می گویند باید پول بدهید تا کار کنیم و ما نمی توانیم با این افراد کار کنیم چرا که اعتبارات دولتی به صورت مرحله به مرحله دریافت می کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه تا پایان سال جاری 140 واحد مسکونی به  بهره برداری می رسانیم، گفت: 62 واحد مسکونی در درمیان و حاجی آباد زیرکوه طبق تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در دست احداث داریم و این واحدها در هفته بهزیستی امسال به مددجویان تحویل داده می شوند.

کد خبر 19086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد