بهزیستی استان یزد برای تاسیس مرکز اجتماع درمان مدار(TC) اعتیاد دعوت به همکاری می کند

اداره کل بهزیستی استان یزد طی فراخونی برای تاسیس مرکز اجتماع درمان مدار(TC) از متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط دعوت به همکاری می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ متقاضیان میتوانند از فردا 8 تیرماه حداکثر ظرف مدت 6 روز کاری نسبت به ثبت نام اولیه جهت ورود به مصاحبه علمی، به حوزه ستاد اداره کل بهزیستی واقع در مجتمع ادارات، معاونت پیشگیری، دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد مراجعه نموده و درخواست خود را تحویل نمایند.

شرایط متقاضیان:

الف) حقیقی: متقاضی (موسس) حقیقی دارا بودن حداقل تحصیلات کارشناسی و بالاتر در یکی از رشته های روانشناسی(کلیه گرایش ها)، مشاوره، مددکاری اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جامعه شناسی، پزشکی یا تخصص در یکی از گرایش های پزشکی.

-افرادی حقیقی که حداقل شش ماه سابقه کار در TC دارند در اولویت قرار می گیرند.

ب) حقوقی: موسسات دارای مجوز از سازمان بهزیستی که حداقل یک نفر از اعضای هیئت مدیره مدرک تحصیلی مرتبط با آنچه در بند الف ذکر شده است داشته باشد و در اساسنامه به فعالیت های درمانی و بازتوانی اعتیاد اشاره شده باشد میتوانند متقاضی حقوقی باشند. در ضمن دارا بودن حداقل 24 سال سن برای کلیه اعضای هیئت مدیره الزامی می باشد .

گفتنی است؛ مرکز اجتماع درمان مدار اقامتی(TC)، مرکز شبانه روزی است که طی مدت زمان اقامت 4 م تا 6 ماه اقدام به درمان و بازتوانی بیماران وابسته به مواد مخدر که روابط بین فردی و کارکرد اجتماعی آنها به شدت افت کرده است می نماید.

این مرکز با تاکید بر تغییرات رفتاری، شناختی، شامل برنامه های ساختاریافته فردی و اجتماعی نظیر: خدمات روانپزشکی، روانشناختی،آ موزش خانواده،گروه درمانی، تشکیل گروههای خودیار خدمات مددکاری و پیگیری است. 

رویکرد اجتماع درمان مدار رویکردی اجتماعی است که از طریق بوجودآمدن تغییرات کلی در شیوه زندگی فرد معتاد به وی امکان طی طریق بهبودی را می دهد. این برنامه بر خودیاری، رشد فردی و حمایت هم گروهها و ایجاد محیط معنوی در مرکز تاکید دارد.

کد خبر 19072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد